قدس آنلاین - ایلام: نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه ایلام گفت: تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، نقض برجام است.

تحریم‌های اخیر نقض برجام است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدنقی لطفی با بیان اینکه در نامه‌ی 9 بندی رهبر انقلاب بعد از تصویب برجام در مجلس یکی از شروط رهبری اعمال هیچ‌گونه تحریمی از طرف آمریکا بود که تحریم‌های اخیر در تضاد آشکار با فرامین رهبری است، اظهارداشت: باید بیشتر از این وارد عمل شویم و تنها چیزی که آمریکا را سر جایش می‌نشاند و آن‌ها را از این قلدری پشیمان می‌کند توقف برجام است.

وی با اشاره به اینکه عدم پاسخگویی دستگاه دیپلماسی سؤال‌برانگیز و امتیازدهی به دشمن کینه‌توز است، افزود: کنگره آمریکا درصدد تحریم علیه نهاد مقدس سپاه در روزهای اخیر و محرومیت آن از دستیابی به بازارهای جهانی است.

نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه ایلام به تصویب 4 مورد تحریم جدید دولت و ملت ایران توسط آمریکایی ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ما الآن مزد خروج 11 تن اورانیوم غنی‌شده از کشور به روسیه در دو روز بعد از برجام را که حاصل تلاش متخصصان ایران است را تحریم گرفتیم، آیا این سؤال‌برانگیز نیست؟

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به شرط رهبری مبنی بر عدم وضع هرگونه تحریم ایران از سوی آمریکا، تصریح کرد: بعد از تصویب برجام در مجلس یکی از شروط رهبری اعمال هیچ‌گونه تحریمی از طرف آمریکا بود که تحریم‌های اخیر در تضاد آشکار با فرامین رهبری است، ما نمی‌دانیم تا چه اندازه خوش‌بین هستیم.

وی با قدردانی از دستور رییس جمهور بعد از اعمال تحریم های ظالمانه جدید آمریکا علیه ایران مبنی بر تقویت قدرت دفاعی کشور، خاطرنشان ساخت: باید بیشتر از این وارد عمل شویم و تنها چیزی که این‌ها را سر جایشان می‌نشاند و آن‌ها را از این قلدری پشیمان می‌کند توقف برجام است، مگر ما مشروط نکردیم هرجایی که آمریکایی‌ها تحریم کردند برجام را متوقف کنیم.

نماینده ولی فقیه در  استان و امام جمعه ایلام با بیان این مطلب که قبل از تصویب برجام هر کس انتقاد می‌کرد به تندروی متهم می‌شد، بیان داشت: سؤال می‌کنیم شما قبل از برداشتن تحریم‌ها و آزادی اموال بلوکه‌شده‌ی ایران اعلام کردید ما 150 میلیارد دلار ثروت‌های بلوکه‌شده در آمریکا داریم بعد کم‌کم به 30 میلیارد دلار تقلیل پیدا کرد و کم‌کم 20 و الآن به 2 میلیارد دلار رسیده که آمریکا در قبال آن‌هم می‌گوید جبران خسارت گروگان‌های آمریکایی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.