مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیز داری استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ هکتار از اراضی ملی در زاهدان رفع تصرف شد.

 رفع تصرف از ۲۳ هکتار از اراضی ملی در زاهدان

عبدالله بامری در در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: طی یک عملیات 5 ساعته  در مسیر چشمه زیارت و در نزدیکی زاهدان چاه‌های آب، آلونک‌ها و چهاردیواری‌های احداث شده توسط متصرفان با دو دستگاه بیل مکانیکی تخریب شد.

وی افزود: در این عملیات، 23هکتار از اراضی ملی در راستای حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع‌ طبیعی و در اجرای حکم صادره از سوی محاکم قضایی و اجرای تبصره ذیل ماده 55 حفاظت و بهره‌برداری مبنی بر رفع تصرف از زمین های ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری مستمر نیروی انتظامی و مراجع قضایی رفع تصرف شده و به انفال عمومی بازگردانده شد.

بامری گفت: ارزش ریالی این اراضی با توجه به ساخت و سازها و ارزش زمین‌های منطقه، بالغ بر 340 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی علت بیشترین تصرفات اراضی ملی در استان را ناآگاهی و عدم اطلاع مردم دانست و گفت: زمین های اراضی ملی توسطی فردی سودجو به قیمت‌های بسیار گزافی به برخی از مردم عادی فروخته شده است و فرد فروشنده نیز در حال حاضر فراری بوده و تحت تعقیب است و  مردم قبل از خرید هر زمینی  ابتدا استعلامات لازم زمین را از نهاد‌های مربوطه دریافت کرده و بعد از آن اقدام به خرید زمین کنند.

بامری ضمن هشدار به زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی، تصریح کرد: با هرگونه زمین‌خواری و تخریب و تصرفات این اراضی به طور جد برخورد قانونی می شود.

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیز داری سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب دستگاه ها و نهادهای مختلف استان در زمینه رفع تصرف اراضی ملی افزود: مردم هرگونه گزارشات تصرفات و تخریب عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی را از طریق شماره تماس 1504 به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع دهند تا اقدام لازم در این راستا انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.