مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: با وجود تلاش عوامل راهداری راه روستایی ۷۰۰ روستا در کردستان به دلیل بارش برف و کولاک همچنان مسدود و بازگشایی آنها به امروز صبح موکول شد.

بازگشایی ۷۰۰ روستای کردستان به صبح امروز موکول شد / نجات ۴۰۰ نفر در جاده‌های کردستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت راه‌های استان کردستان اظهار کرد: راه‌های اصلی و فرعی سنندج ـ دیواندره، سنندج ـ دهگلان ـ قروه، سقز ـ بانه، مریوان ـ سقز و حسین‌آباد ـ دهگلان بدلیل کولاک شدید و دید کم، مسدود اعلام شده است.

به گفته وی، بسته‌شدن راه‌های استان با هماهنگی پلیس راه صورت گرفته و تا اطلاع ثانوی این محدودیت اعمال خواهد شد.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: بارش برف و کولاک مانع از بازگشایی راه‌ها از بعد‌از‌ظهر شنبه شده است، اما عوامل راهداری آماده هستند که به محض فروکش‌کردن شدت کولاک، نسبت به برفروبی و نمک‌پاشی اقدام کنند.

مدرس‌گرجی همچنین از بسته‌شدن بیش از 700 راه روستایی در شهرستان‌های کردستان اشاره کرد و با بیان اینکه از ظهر روز شنبه تغییری در تعداد راه‌های روستایی مسدود شده در استان نداشته‌ایم، اظهار کرد: صبح امروز نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی استان اقدام خواهد شد.

به گفته وی، طی 72 ساعت گذشته، بالغ بر 400 نفر در جاده‌های استان توسط عوامل راهداری در طول راه‌ها نجات یافته و در راهدارخانه‌ها و یا دیگر اماکن در نظر گرفته شده، اسکان داده شده‌اند.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: 550 دستگاه ماشین‌الات راهداری که 300 دستگاه آن مربوط به حوزه راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی برای راه‌های اصلی و فرعی و 250 دستگاه بخش خصوصی برای راه‌های روستایی در قالب 80 اکیپ و 650 نفر پرسنل، و 30 راهدارخانه مشغول فعالیت هستند.

مدرس‌گرجی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های امسال و برودت هوا و کولاک و فشاری که به ماشین‌آلات راهداری آمده است و همچنین نمک و ماسه مصرفی، ترمیم اعتبارات حوزه راهداری حداقل در بخش راهداری زمستانی امری، ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.