سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات خراسان‌رضوی گفت: آمار ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی نسبت به دوره قبل رشد ۲ برابری داشته است.

رشد ۲ برابری آمار ثبت‌نام کنندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون برپایی آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در حال حاضر در اوج کار انتخاباتی قرار داریم، برابر با قانون هر دستگاهی که در امر انتخابات دخیل باشد، باید اقدامات لازم در این باب را انجام دهد.

وی افزود: بررسی صلاحیت‌ها در مجلس خبرگان رهبری به عهده شورای نگهبان است، این امر در شهرستان‌ها صورت نمی‌پذیرد و تنها شورای نگهبان این وظیفه را عهده‌دار است؛ کسانی که در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند باید علاوه بر دارا بودن سایر شرایطی که قانون معین کرده، باید مجتهد باشند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بنا بر قانون تمامی کاندیدا‌های مجلس خبرگان رهبری باید در آزمون علمی درجه اجتهاد شرکت کنند به جز اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری، کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده بود شرکت کرده‌اند و کسانی که در آزمون 15 شهریور سال جاری شرکت کرده‌اند.

محرابی در مورد جزئیات برگزاری این آزمون گفت: این آزمون علمی سه شنبه، 15 دی ماه سال جاری، ساعت هشت در قم، میدان رسالت، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نسبت به سال گذشته با رشد 2برابری متقاضی ثبت‌نام رو‌به‌رو بوده‌ایم گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 90، شاهد حضور 376 کاندید بودیم ولی این میزان در سال جاری به 853 نفر افزایش پیدا کرد؛ 12 حوزه انتخابیه در 28 شهرستان خراسان‌رضوی فعال است که هیئت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابی‌ها، به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی افزود: کاری که برعهده هیئت‌های اجرایی در مورد صلاحیت‌ها بوده فردا به اتمام می‌رسد، کسانی که از فیلتر هیئت‌های اجرایی رد شده‌اند باید یک روز پس از اتمام زمان تعیین صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی به هیئت نظارت مراجعه و شکایت خود را اعلام کنند.

محرابی خاطرنشان کرد: شاکیان به رای صادره می‌توانند در ساعت اداری با مراجعه به استانداری خراسان رضوی، طی مهلت چهار روزه که قانون برای آن‌ها معین کرده‌ است، شکایت خود را اعلام دارند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها و آموزش ناظران از جمله اقداماتی است که در حال حاضر صورت گرفته؛ فضای حاکم بر استان فضای خوبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.