نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: توجه بیشتر به فعالیت های اصلاحی و تربیتی موجب کاهش بازگشت مجدد افراد به زندان می شود.

فعالیت های اصلاحی وتربیتی موجب کاهش بازگشت مجدد افراد به زندان می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، ازسازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در دیدار علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی اظهارکرد: خوشبختانه با برنامه ریزی کارشناسی و اقدامات انجام شده در زندان ها می توان گفت زندانبانی اسلامی در زندان های کشور به طور کامل اجرا می شود.
وی افزود: قطعا اگر این فعالیت ها ادامه یابد شاهد کاهش جرم و بازگشت مجدد افراد به زندان ها خواهیم بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری درادامه ضمن بر شمردن فعالیت های فرهنگی در استان خوزستان بویژه در حوزه رسانه گفت: باید تمام ظرفیت های فرهنگی استان را برای مقابله با بروز جرایم و آگاه سازی مردم به کار بگیریم.
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی کشور نیز دراین دیدار با ابراز خرسندی از حضور دراستان ولایت مدار و شهید پرور خوزستان گفت: میانگین جمعیت زندانیان در استان خوزستان پایین تر از میانگین کشوری می باشد که این نشان دهنده تلاش خوب متولیان استان است.
علی اصغر جهانگیر با بیان اینکه در بروز جرم و ورود افراد به چرخه جرم عوامل فرهنگی و اقتصادی بسیاری دخیل هستند افزود: با توجه به برنامه ریزی کارشناسی و منسجم تلاش می کنیم با اقدامات پیشگیرانه زمینه های ورود افراد به دایره جرم را از بین ببریم.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب در مورد کاهش جمعیت زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس اظهارکرد: اعتقاد ما این است که جمعیت کیفری زیبنده جامعه اسلامی نیست و پیرو رهنمودهای معظم له در تلاش هستیم جمعیت کیفری را با استفاده از مجازات های جایگزین و ظرفیت های قانونی کاهش دهیم.
جهانگیر با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی در زندان ها گفت: امروز با کمک روحانیون شاغل در زندانها فعالیت های فرهنگی با جدیت تمام دنبال میشود بطوری که در مدت هفت سال گذشته سازمان زندان ها در بحث اقامه نماز عنوان دستگاه برتر را کسب کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.