قدس آنلاین – سبزوار : نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین ، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت : تمام همت خود را برای بهره برداری از ایستگاه راه آهن سبزوار- خوشاب در سال آینده بکار می گیریم .

ایستگاه راه آهن سبزوار- خوشاب سال آینده به بهره برداری خواهد رسید

رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه مراسم عملیات اجرائی ایستگاه راه آهن سبزوار- خوشاب در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه این پروژه به طول 48 کیلومتر از مطالبات اصلی مردم این منطقه است گفت :  عملیات اجرائی این طرح از سال 82 آغاز شده که طی این سال ها به دلیل کمبود اعتبارات از روند لاک پشتی برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 88 ردیف اعتباری به مبلغ 14 میلیارد و 700 میلیون تومان برای این پروژه تخصیص یافت که از این مبلغ تنها 700 میلیون تومان جذب شد افزود: با پیگیری های به عمل آمده در سفر وزیر راه و شهرسازی به سبزوار، از سال 92 تاکنون مابقی اعتبار به مبلغ 14 میلیارد تومان جذب شد  که در حال حاضر پروژه راه آهن از رشد نسبی مطلوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: هم اکنون زیرسازی بیش از 20 کیلومتر از این مسیر انجام شده و این طرح آماده ریل گذاری است .

 وی ادامه داد : همچنین با پیگیری های مضاعف  برای ادامه عملیات اجرائی طرح راه آهن با مساعدت وزیر با درخواست اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال موافقت شد و مراحل معرفی به صندوق توسعه ملی نیز صورت گرفت .

این نماینده مجلس نیز با اشاره به کلنگ زنی ایستگاه راه آهن در 6 کیلومتر انتهایی سبزواردر نزدیکی روستای ایزی  یادآورشد : این ایستگاه در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع احداث خواهد شدکه خوشبختانه هم اکنون عملیات خاکبرداری آن  در حال انجام است و انشاءا... در کمتر از سه ماه آینده مسیر 12 کیلومتری باقیمانده بازگشایی و آماده ریل گذاری می شود.

سبحانی فر اظهار داشت :  در سفر وزیر راه قول هایی برای تامین اعتبار خریداری ریل گرفته شده است و در صورت جذب اعتبار با وعده وزیر ،  ایستگاه راه آهن سبزوار- خوشاب سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی در عین حال خاطر نشان کرد: با بازگشایی مسیر انتهایی راه آهن  ادامه این مسیر  شبکه ریلی از سمت جنوب کشور به کاشمر، تربت، مشهد و تهران را شاهد خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار هم نیز با بیان اینکه هزینه های ساخت این ایستگاه از محل اعتبارات راه آهن تامین خواهد شد  افزود : مرحله نخست این طرح زیرسازی محوطه ایستگاه است که برای اجرای آن حدود 240 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

حسن شاد اظهار داشت :  بر اساس کارشناسی های انجام شده یک هزار و 300 میلیارد ریال برای اجرای پروژه راه آهن سبزوار - خوشاب مورد نیاز است که بخش عمده آن مربوط به خرید ریل و اجرای عملیات ریل گذاری است و برای اجرای بخشی از این طرح 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.