قدس/ فناوری/ حامد منیری: حفظ کردن نشانی از نظر بعضی از ما دشوارترین کار دنیاست و وقتی می‌خواهیم نشانی جدیدی پیدا کنیم، چند ساعت باید بگردیم و از این و آن بپرسیم.

 پیدا کردن نشانی در سه سوت!

همچنین با توجه به بزرگ شدن شهرها مطمئناً اطلاع داشتن از تمامی مسیرها و راه‌ها برای سفر درون شهری کاری بسیار دشوار است، بویژه هنگامی که خودروی شخصی نداشته باشید و بخواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
در این هفته می‌خواهیم اپلیکیشن‌های مسیریابی را به شما معرفی کنیم که کار را بسیار آسان‌تر کرده است و کاربران آن با احساس غرور خاصی بدون اینکه از کسی نشانی بپرسند، مسیرشان را پیدا می‌کنند. برای رسیدن به نشانی کافی است ابتدا اپلیکیش را نصب کرده و سپس نشانی جایی که می‌خواهید بروید، در این اپلیکیشن‌ها تایپ کنید تا مسیر را برای شما پیدا کند.

Google maps
سرویس نقشه گوگل در سال 2005 راه اندازی شد. با پیشرفت‌هایی که این سرویس داشته است، در حال حاضر امکانات زیادی را برای کاربران به صورت رایگان فراهم می‌کند.
امکان مشاهده نقشه همه شهرها و کشورها، نمای خیابان‌ها، وضعیت ترافیک، مشاهده حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، مشاهده امکانات رفاهی از قبیل: هتل‌ها، رستوران‌ها، پمپ بنزین، بانک‌ها و… روی نقشه، دید ماهواره‌ای از کره زمین، امکان مسیریابی با وارد کردن مبدأ و مقصد و مشاهده طول مسیر به همراه مدت زمان سفر از طریق حمل نقل عمومی، پیاده روی، پرواز با هواپیما و… امکان دستور صوتی برای رانندگان برای تعیین مسیر و برخی دیگر از ویژگی‌ها «Google Maps» را بسیار محبوب کرده است.
Sygic Iran GPS Navigation
کافی است این نرم افزار مسیر یابی را همراه با نقشه‌های مورد نیاز را روی تلفن همراه خود نصب کنید تا در مسافرت‌های داخل کشور و حتی مسافرت‌های خارج از کشور از هر گونه نقشه کاغذی و پرس و جو کردن نشانی از افراد محلی بی‌نیاز باشید. این نرم افزار امکان خواندن مسیر و راهنمایی به شما در هنگام رانندگی را نیز دارد و می‌توانید بدون نگاه کردن به نقشه و بر اساس راهنمایی‌های صوتی (به زبان فارسی) مسیر خود را در جاده و خیابان براحتی پیدا کنید.
از دیگر اپلیکیشن مسیریاب می‌توان به «Tehran Pathfinder»، «Maverick»، «Garmin» ، «Navitel Navigator» و «آی مپ» اشاره کرد که می‌توانید نوع وسیله نقلیه مورد نظرتان را انتخاب و روی «جست‌وجوی مسیرها» کلیک کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.