قدس آنلاین- یزد: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : شرایط امروز جامعه ضرورت کار فرهنگی را مسلم کرده است و باید در این جهت برنامه ریزی و تلاش کرد .

کار فرهنگی ضرورت شرایط امروز جامعه است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمدرضا حبیبی در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان یزد اظهار داشت : دستگاه قضایی وظیفه سنگین بسط عدل و فصل خصومت را در جامعه بر عهده دارد که در انبوه این مشغله سنگین نیاز کار فرهنگی درون سازمانی و برون سازمانی احساس می شد.

وی افزود : در دستگاه قضایی با تشکیل معاونت فرهنگی خلأ مدیریت امور فرهنگی مرتفع شده است و در سنوات اخیر برنامه های جامع بسیار خوب و اثر بخشی ازمرکز و در استان ها تدوین و اجرا شده است.

این مقام قضایی بر اولویت کیفیت بر کمیت در برنامه های مناسبتی فرهنگی تأکید کرد و بیان داشت : باید برنامه های کیفی و در کمال اختصار برای مجموعه در نظر گرفته شود تا ضمن اثر بخشی مثبت و مطلوب رعایت شرایط ارباب رجوع و عدم تجاوز به وقت مراجعه کنندگان از تأثیر معنوی کار نکاهد.

وی گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی را بهترین بهانه برای بهره گیری از اساتید اخلاق دانست و تصریح کرد : محیط سخت و خشک کار قضایی و فضای خاص حاکم بر دستگاه ضرورت استفاده از اساتید اخلاق برای تلطیف روح و خروج از روزمرگی را مبرهن ساخته است.

رئیس کل دادگستری استان تداوم برگزاری باشکوه نماز جماعت در دادگستری ها را خواستار شد و گفت  : نمازخانه اداره باید بهترین و مناسب ترین مکان و سرشار از عطر معنویت باشد تا با اقامه نماز ، خستگی کار از کارکنان و ارباب رجوع دادگستری برطرف گردد.

حبیبی عدم موازی کاری را در برنامه درون سازمانی و برون سازمانی دستگاه قضایی خواستار شد و افزود : بعضاً بعضی از برنامه های جامع کشوری که برای معاونت ها ارسال می گردد که در قالب وظایف بعضی دیگر از حوزه ها و معاونت ها نیز دیده شده است که باید ضمن انجام این امور در سایه همکاری و هماهنگی ، انعکاس این گونه برنامه های موازی برای برنامه ریزان نیز انجام شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.