قدس آنلاین- لرستان: نيروي انتظامي به سهم خود تا به امروزه در راه حفظ محيط زيست گام هاي اساسي برداشته و در جلوگيري از تخلفات محيط زيستي با سازمان هاي متولي همکاري نموده است.

 تعامل با نهادها و سازمان هاي مردم نهاد رمز موفقيت پليس

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون اجتماعي استان در ديدار با مدير کل محيط زيست استان لرستان، گفت: تعامل مثبت با سازمان محيط زيست و سازمان هاي مردم نهاد رمز موفقيت پليس است.

رضا شير اوژن  در ادامه به موضوع امنيت پرداخته و آن را يک مقوله چندوجهي و داراي ابعاد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و به ويژه محيط زيستي دانست وافزود : بيشتر صاحبان انديشه توليد امنيت و حفاظت از آن را در حفظ منابع طبيعي و محيط زيست مي دانند.

وی  اظهار داشت: علت اينکه اکثر صاحب نظران براهميت محيط زيست تأکيد دارند اين است که منابع طبيعي محل توليد غذا، مسکن و ديگر نيازهاي جامعه است و چنانچه آلودگي محيط زيست اعم از آلودگي هاي آبي، زميني و آلودگي هوا وجود داشته باشد مقوله امنيت تحت شعاع قرار گرفته و احساس امنيت در جامعه کاهش مي يابد.

شيراوژن بيان داشت: در جامعه اي که منابع آلوده و هواي آلوده داشته باشد مردم احساس امنيت نمي کنند، براي مثال وقتي منابعي که محل معاش مردم هستند از بين مي روند مردم براي امرار معاش به ناچار به حاشيه شهرها پناه مي برند که حاشيه نشيني امروزه يکي از معضلات جدي ما در حوزه امنيت است.

معاون اجتماعي افزود: از اين رو نيروي انتظامي به ويژه معاونت اجتماعي وظيفه خود مي داند که با هم انديشي و تعامل سازنده با ديگر سازمان ها به سهم خود در حفظ محيط زيست و منابع طبيعي کوشا باشد.

وي در ادامه گفت: يکي از مواردي که به اين نيرو کمک مي کند تا در رسالت خود موفق باشد تعامل مثبت با محيط زيست و سازمان هاي مردم نهاد محيط زيستي است، به همين منظور کارگاه مشارکتي معاونت اجتماعي با همکاري سازمان محيط زيست در آينده نزديک برگزار خواهد شد.

در اين ديدارمدير کل محيط زيست استان لرستان حرکت سازنده نيروي انتظامي در بحث تعامل با نهادها و سازمان ها بسيار اثربخش و باعث پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشد.

مهرداد فتحي بيرانوند در ادامه به ظرفيت هاي زيستي در لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان يکي از استان هاي بي نظير از لحاظ محيط زيست بوده و اين بستر مناسب با وجود امنيت مطلوب مي تواند باعث رشد و توسعه استان شود.

وی با اشاره به اينکه لرستان محل مناسبي براي وجود توريسم مي باشد، اظهار داشت: کليه دستگاه هاي استان با بکارگيري امکانات مي بايست زمينه اين شغل سودآور و اشتغال زا را در استان فراهم نمايند.

مدير کل محيط زيست استان لرستان نقش نيروي انتظامي را در بخش سخت افزاري (برخورد با متخلفين محيط زيستي) و از طرفي پيشگيري از جرائم بسيار موثر و قابل تقدير دانست و گفت: امروز همکاري هاي فکري و عملي پليس توانسته لرستان را به عنوان استاني امن معرفي نمايد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.