مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر ضرورت ارتقاء خدمات استاندارد به مسافران دریایی، گفت: ۹۵ درصد سفرهای دریایی در این استان صورت می گیرد.

۹۵ درصد سفرهای دریایی در هرمزگان صورت می گیرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، ابراهیم ایدنی ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین مانور ملی مدیریت بحران و تخلیه امن در اسکله شهید ذاکری قشم، در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: به منظور افزایش خدمات رسانی به مسافران دریایی، دوره آموزشی پیشرفته فرماندهی حادثه (ICS) با حضور نمایندگان تمام بنادر کشور و همچنین یک مانور عملیاتی به میزبانی هرمزگان و جزیره قشم با پیشنهاد ستاد مدیریت بحران این اداره کل و موافقت ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان بنادر در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد: دوره سه روزه ICS200 با حضور بیش از 40 نفر از مسئولان و کارشناسان واحدهای HSE، آتش نشانی و مدیریت بحران ستاد مرکزی سازمان، بنادر شمالی و جنوبی کشور و همچنین نمایندگان دستگاه های خدمات رسان شهرستان قشم برگزار شد.
ایدنی اضافه کرد: این دوره با هدف ارتقاء سطح فرهنگ مدیریت بحران در بنادر کشور و همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجربه های دست اندرکاران این بخش در روزهای دوازدهم تا چهاردهم ماه جاری در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هدف از برگزاری نخستین مانور ملی مدیریت بحران و تخلیه امن در شرایط اضطرار را سنجش آمادگی نیروهای ای حوزه در حوادث طبیعی و غیر طبیعی اعلام کرد.
ایدنی با یادآوری اینکه سهم هرمزگان در سفرهای دریایی کشور 95 درصد است، گفت: به منظور خدمات رسانی مناسب به مسافران دریایی به ویژه مهمانان نوروزی همه ساله در نیمه دوم سال مانورهای مختلفی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بنادر مسافری تابعه آن برگزار می شود؛ تا ایمنی سفرها افزایش یابد.
وی ادامه داد: در این مانور بیش از یکصد نفر از نیروهای خدمات رسان به مسافران دریایی شامل نمایندگان واحدهای مدیریت بحران، HSE، آتش نشانی اداره بندر، منطقه آزاد، هلال احمر، بهزیستی، نیروهای پلیس انتظامی، دریابانی و گروه های مردمی به طور مستقیم مشارکت داشتند.
بندر شهید ذاکری قشم، پس از بندر شهید حقانی بندرعباس، دومین بندر بزرگ مسافربری کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.