معاون سیاسی استاندار زنجان از تایید صلاحیت ۱۷۲ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان خبر داد و گفت: ۱۴ نفر از داوطلبان نیز توسط هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند.

 تایید صلاحیت ۱۷۲ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حمیدرضا شهبازی با اشاره به اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیئت اجرایی استان زنجان اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی طی 10 روز گذشته با حضور هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام کرده که شامگاه دوشنبه این بررسی‌ها پایان یافت.

وی تصریح کرد: پس از ابلاغ نظریه هیئت اجرایی به داوطلبانی که در این مرحله صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است از فردا 16 دی ماه به مدت 4 روز می‌توانند با مراجعه به هیئت نظارت استان نسبت به طرح شکایت خود اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار زنجان افزود: بنا به ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شکایات واصله توسط هیئت نظارت استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و سپس هیئت نظارت بر انتخابات استان پس از بررسی‌های لازم درباره صلاحیت همه داوطلبان (اعم از تأیید شده یا رد شده در هیئت‌های اجرایی) در مهلت قانونی نظر خود را به هیئت مرکزی نظارت اعلام می‌کنند.

وی در مجموع تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی در سطح استان در این مرحله را 172 نفر اعلام و افزود: 14 نفر رد صلاحیت و یک نفر نیز از انصراف شدگان است. 

شهبازی در پایان مجدداً بر حرکت در چارچوب قانون تأکید کرد و افزود: انتظار این است که داوطلبان نیز با ایجاد شرایطی به دور از افترا و هتک حرمت و بدون التهاب، مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.