۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 334929

کمیته اخلاق فیفا احتمال دارد برای دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال ۹ سال محرومیت از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال در نظر بگیرد.

 محرومیت ۹ساله در انتظار دبیرکل فیفا

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،به‌دنبال تحقیقات کمیته اخلاق فیفا در مورد پرونده فساد اداری اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال این کمیته با انتشار بیانیه‌ای از محرومیت 9ساله‌ای که برای ژرومه والکه، دبیرکل فیفا پیشنهاد داده شده است، خبر داد.

در بیانیه سایت فیفا آمده است: دکتر کورنل بوربلی، رئیس واحد تحقیقات کمیته اخلاق فیفا،‌ از تحقیقات خود در خصوص فعالیت‌های دبیرکل فیفا، ژرومه والکه که تا پیش از این به‌صورت موقت محروم بوده، نتیجه‌گیری‌های لازم را انجام و گزارش خود را به واحد صدور حکم کمیته اخلاق فیفا به‌ریاست دکتر هانس یواخیم اکرت تحویل داده است. دکتر بورلی خواستار تمدید مدت محرومیت موقت آقای والکه از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال برای 45 روز دیگر شده است. محرومیت اولیه آقای والکه که در تاریخ هفتم اکتبر در نظر گرفته شده بود 90 روزه و در تاریخ پنجم ژوئن سال 2016 به پایان می‌رسد.

در ادامه بیانیه فیفا آمده است: در گزارش دکتر بوربلی، پیشنهاد داده شده که محرومیتی 9ساله و جریمه‌ای نقدی معادل 100هزار فرانک سوئیس برای آقای والکه به‌اتهام سوء رفتار و تخطی از قوانین در نظر گرفته شود. تا زمان صدور حکم نهایی توسط واحد صدور حکم کمیته اخلاق فیفا، آقای والکه بی‌گناه تلقی می‌شود.

والکه یکی از مقامات اجرایی فیفا در دوران ریاست سپ بلاتر بود که گفته می‌شود به سوء استفاده از پست خود برای فروش غیرقانونی بلیت‌ بازی‌های جام جهانی متهم است. البته خود او هرگونه تخلف و سوء استفاده از پستش را تکذیب کرده است.

کمیته اخلاق فیفا پیش از این سپ بلاتر، رئیس فیفا و میشل پلاتینی، نایب رئیس فیفا و رئیس اتحادیه فوتبال اروپا را برای هشت سال از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.