جامعه اسلامی دانشجویان بعنوان بزرگ ترین تشکل دانشجویی کشور، همواره چشم بیدار دانشجویان بوده و اجازه تعرض به حقوق دانشجویان را نداده است. امروز هم چنین است و ما سرسختانه در برابر بی فانونی ها، کارشکنی ها و ناهنجاری های برخی مسئولین دانشگاهی می ایستیم.

خفقان مطبوعاتی و آزادی بیان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاهها و طلایه دار جریان های آرمان خواهی و انقلابی کشور بوده است. و نخبگان بزرگی از این دانشگاه تحویل جامعه داده شده اند. در این دو سال اخیر، شاهد رویکرد فرهنگی خوب و مناسبی که در شأن این دانشگاه باشد، نیستیم.

متاسفانه مسئولین فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عمل نشان دادند که حرف های خودشان را هم قبول ندارند. حرف از آزادی بیان و باز بودن فضا برای تمام دانشجویان، فقط منجر به تسهیل در امور جریان های موافق خودشان و موافق دولت و گاهاً جریان ها و تفکرات زاویه دار با نظام و انقلاب شده است. و در برابر دانشجویان انقلابی و جریان های منتقد، قضیه برعکس می شود.

حکم تعلیق نشریه مستقل من دانشجو هستم که توسط وزارت محترم بهداشت تبرئه کامل شد و جلوگیری غیرقانونی از انتشار نشریه آدمک و تخلف شمردن انتقادات مطروحه در نشریه طنز و نظارت پیش از چاپ (به مدت 48 ساعت) و ایجاد جو روانی ضربه زننده برای مدیران مسئول نشریات منتقد، همه و همه نمونه هایی از بی قانونی و تنگ نمودن عرصه برای دانشجویان انقلابی و خفقان مطبوعاتی است که مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پرونده خود دارد.

چرا باید آقایان در برابر بی قانونی های خودشان آزاد باشند؟ آیا ورود مرعشی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد توهین به نظام و انقلاب و توده مردم نیست؟ پس چگونه انتقاد به معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، توهین حساب می شود؟ دوگانگی رفتاری و قانونی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیداد می کند. قوانینی خلاف قوانین وزرات دادگستری، خلاف قوانین وزارت اطلاعات، خلاف قوانین وزارت بهداشتو خلاف مصلحت نظام و جامعه در این دانشگاه تصویب و به اجرا در می آید. آن وقت اینها نادیده گرفته شده و انتقادات نشریات درباره معاونت دانشجویی فرهنگی، عملکرد مدیر فرهنگی و دولت، تخلف محسوب شده و مستلزم پیگیری می شود. آیا آقایان به راستی تمام جرائم دانشگاه را بررسی کرده و فقط انتقادات نشریات روی زمین مانده است؟ آقایان می خواهند ما نشریه منتشر نکنیم تا اینکه همیشه نگران نظارت و دخالت و منع توزیع و فشار ها باشیم.

اینگونه حرکات، تنش ها و فشار ها نه تنها نباید دانشجویان را متوقف کند، بلکه در حقیقت باید قوت و نیرویی مضاعف در جهت انقلابی گری و مخالفت با سیاسی کاری های غلط مسئولین دانشگاهها بدهد؛ چرا که در این وضع نابسامان سیاسی کنونی دانشگاهها و با معلوم بودن ایجاد فشار و خفقان علیه نیروهای انقلابی در دانشگاهها، می تواند مدال افتخاری باشد بر گردن دانشجویان انقلابی.

ما در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور، حامی و دادخواه دانشجویان در برابر ظلم های سیاسی مسئولانشان هستیم. مسئولان هم بدانند که اینگونه رفتارها جز سرافکندگی دائمی، چیزی برایشان نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.