از ماه ها قبل کلید انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از فصول مهم سیاسی کشور زده شده و این مهم به عنوان یکی از مباحث روز در محافل رسمی و غیررسمی روز به روز گرمتر می شود.

جامعه ارامنه حضور آگاهانه در انتخابات را وظیفه خود می داند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ارامنه به عنوان طیفی از شهروندان جمهوری اسلامی ایران نیز خود را برای حضور در پای صندوق های رای آماده می کنند و به همین بهانه در حاشیه جشن سال نو و غسل تعمید مسیح مقدس در کلیسای مسروپ اراک ، اهمیت و ضرورت شرکت جامعه ارامنه ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه از مسئول روابط عمومی شورای خلفه گری ارامنه تهران و شمال کشیش گریگوریس نرسیسانس را جویا شدیم.

س- لطفا بفرمائید دیدگاه و نظر جامعه ارامنه ایران برای شرکت در انتخابات هفتم اسفند ماه چیست؟
ج- جامعه ارامنه ایران خود را بخشی از ملت بزرگ و سربلند ایران می داند و در قبال آن احساس مسئولیت سنگینی دارد و همانطور که در قانون اساسی کشور اقلیت های مذهبی دارای حقوق خاص می باشند، همه تلاش می شود تا در انتخابات پیش رو فراخوان حضور پرشور در پای صندوق رای انجام شود.

س- ارامنه ایران چند نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند؟
ج- بر اساس قانون ارامنه دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند که یکی از آنها در تصاحب نماینده تهران و شمال و دیگری در تصاحب نماینده اصفهان و جنوب است.

س- از نظر شما نماینده ارامنه در مجلس باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟
ج- نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی تنها نمایندگی جمعیت ارامنه ایران را ندارند بلکه خود را در قبال حقوق حقه همه ایرانیان مسئول می دانند و با قوت و اقتدار برای تصویب قوانین کارآمد و تقویت نظارت بر امور جامعه انجام وظیفه خواهند کرد.
از این منظر تلاش جامعه ارامنه ایران بر این است که افرادی را به مجلس شورای اسلامی بفرستند که در وهله اول متخصص و توانمند باشند و اخلاق نیکو و احترام به خرد جمعی را سرلوحه خود بدانند و در همراهی با سایر نمایندگان شرایطی را مهیا کنند که مسیر توسعه و پویایی ایران بیش از پیش هموار شود، ارامنه ایران با حضور در پای صندوق رای می کوشند نماینده ای در مجلس دهم داشته باشند که پاسخگو، خوشفکر و خادم مردم باشد.

س- لطفا در خصوص شعار امسال که همدلی و همزبانی است، توضیح دهید؟
ج- پیشوای بزرگ مسلمانان ایران امسال با هوشمندی شعار همدلی و همزبانی را با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در جامعه برای پیشبرد اهداف کلان و خرد انتخاب کردند که نشان از هوشمندی وی دارد.
همدلی و همبستگی فکری و زبانی در سالهای زندگی ارامنه در بین مسلمانان ایرانی سابقه دیرینه دارد به طور کلی خمیرمایه همه ادیان الهی بر مودت و همدلی است.
ارامنه ایران در جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی همدوش و همزبان هموطنان مسلمان خود بوده اند و شهدای ارمنی گواه آن است و هم اینک نیز آماده هستند تا در تمامی عرصه ها برای آبادانی، حفظ امنیت و تمامیت ارضی ایران و سربلندی و اقتدار آن در جامعه جهانی نقش آفرینی کنند.

س- پیوست شعار همدلی و همزبانی را با انتخابات پیش رو در چه می بینید؟
ج- جامعه ارمنه ایران خود را بخشی از ملت فهیم و بزرگ ایرانی می داند و هر آنچه به تقویت پیوست های فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی آنها کمک کند را انجام می دهد.
انتخابات، ابزار سیاسی مهمی است که همه مردم می توانند از طریق آن آزادانه و مسئولانه در سرنوشت کشور سهیم شوند و حرف و عقیده و خواست خود را اعلام کنند و جامعه ارامنه ایران نیز ظهور و بروز مشارکت خود از طریق صندوق های رای را مهم و کلیدی می دانند و از این ظرفیت به درستی و آگاهانه استفاده می کنند نا نمایندگان خوبی را برای خدمتگذاری راهی مجلس کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.