قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:تنها ارکان اصلی در مبارزه با موضوع مواد مخدر،آموزش، پیشگیری و فرهنگ سازی است.

آموزش، پیشگیری و فرهنگ سازی  ارکان اصلی مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی درنهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت:اعتیاد و مواد مخدر موضوعی است که باید به صورت دائم رصد شده و تمام دستگاه های اجرایی مشارکت داشته و مهم تر آنکه باید خانواده ها را نسبت به این موضوع حساس تر کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید هشدارهای لازم به خانواده ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر را ارایه داد، تصریح کرد:این هشدارها باید به شکل مناسب ارایه شود تا خانواده ها عمق فاجعه را درک کنند.
پرویزی در ارتباط با طرح ارتقای سلامت در محیط کاری که از دستور کارهای این جلسه بود نیز اظهار داشت:این طرح مورد تایید ماست چرا که ضمن اهمیت وجود چنین طرح هایی در ادارات، باید بین کارکنان و مدیران در این زمینه حساسیت ایجاد شده و فضا به سمت پیشگیری رفته و نباید به صورت مقطعی ورود پیدا کرد.
وی همچنین در ارتباط با دستور کار بعدی جلسه که ارایه گزارش از آخرین وضعیت اعتیاد در حوزه زنان بود، نیز خاطرنشان کرد:حوزه اعتیاد زنان ضمن اینکه بسیار حساس است اما تنها راه برای این حوزه، پیشگیری و آموزش به موقع و مناسب است.
پرویزی در ادامه اضافه کرد:برای موضوع آموزش به موقع باید صداوسیما، رسانه ها و مراکز فرهنگی و اجتماعی هشدارهای لازم را ارایه دهند.
وی یکی از علت های اعتیاد در بین جوانان را بیکاری عنوان کرد و افزود:علاوه بر بیکاری،گسترش فضای مجازی و نبودن فرصت های تفریحی ، دوست یابی های نامناسب و....متاسفانه از دیگر دلایل گرایش جوانان به اعتیاد است.
پرویزی اظهار داشت:بخشی از گرایش جوانان به اعتیاد مربوط به غفلت خانواده ها و بخشی دیگر نیز مربوط به تغییر روش ها و رفتارهای نسل جوان است که می توان با آموزش و فرهنگ سازی این موضوع را کنترل کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد:باید برای موضوع مبارزه با مواد مخدر تمام دستگاه های اجرایی با مشارکت یکدیگر از تمام ابعاد پیشگیری و مراقبت کنند و طبق دستور رییس جمهور نیز این دستگاه های اجرایی گزارش ها و اقدامات خود را به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارایه دهند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.