دبیرکل شورای اسلامی کار گفت: میزان بیکاری در خراسان رضوی در ۲ سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی بیکاری در خراسان‌رضوی در ۲ سال اخیر

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هم‌اکنون نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی در حدود 15 درصد است، در حالی که سابق بر این میزان آن در حدود 7 درصد بود.

وی تصریح کرد: این موضوع مشکلات زیادی را برای قشر کارگر به‌وجود آورده که باید به آن رسیدگی شود چراکه بسیاری از معضلات اجتماعی متأثر از این حوزه هم‌اکنون در جامعه کارگری به‌وجود آمده است.

دبیرکل شورای اسلامی کار با بیان اینکه مشکلات مالی حتی برای کارگران شاغل وجود دارد، خاطرنشان کرد: روند افزایش تعداد بیکاران با وجود اینکه قشر بسیار زیادی از افراد بیمه بیکاری دریافت نمی‎کنند، مشکلات این قشر را دوچندان کرده و این روند ادامه نیز دارد زیرا هم‌اکنون مشاهده می‌شود که بسیاری از کارگاه‎های باسابقه در خراسان رضوی تعطیل شده‌اند.

پورموسی با اشاره به روند کارگروه‌های مزد در کشور، بیان کرد: هم اکنون جلسات آن‌ها در حال برگزاری است و قرار بر این است که علاوه بر تورم شاخص سبد هزینه‌های خانوار نیز در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: زندگی افراد زیادی در قشر کارگر به علت مشکلات مالی در مرز پاشیده شدن قرار گرفته و باید در این حوزه اقدامات جدی به انجام برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.