قدس آنلاین- تبریز: رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ایجاد مدیریت واحد سرمایه‌گذاری، ضرورت مهمی است که زمینه‌های حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری را تسهیل بخشیده و موجب توسعه فرصت‌های اشغال خواهد شد.

تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری، ضرورت مهم توسعه شهر است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل چمنی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: روان‌سازی برنامه‌های شهر، نیازمند تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری است، با تدوین این اطلس، نیازها و اولیت‌های اقتصادی در دسترس قرار داده شده و امورات اداری این حوزه نیز با سرعت و سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار نیازمند روان‌سازی امورات اداری و ارایه مشوق‌های لازم است، در عین حال، باید مانع از فرار سرمایه‌گذاران داخلی شویم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: سمت‌و‌سوی برنامه و بودجه سال 95، نه تنها در حرف، بلکه باید در عمل، در راستای حل مشکل اشتغال جوانان پیگیری شود، لازمه این امر، تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و مدیریت هزینه‌ها است.
چمنی  ادامه داد: بهره‌های زیاد بانکی موجب سرازیر شدن سرمایه‌های نقدی به بانک‌ها شده است، این در صورتی است که چنین سرمایه‌هایی می‌تواند وارد فرآیندهای اقتصادی شهر و باعث بهبود وضعیت کسب و کار شود.
این عضو شورا افزود: تا زمانی که مدیریت واحد شهری، مانند شهرهای پیشرفته جهان، در کشورمان حاکم نشود، نمی توان به پیشرفت‌های اساسی و زیربنایی امیدی داشت.
وی گفت: توسعه صنعت گردشگری، شامل درآمدهای پایداری است که با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و صنعتی تبریز که در دنیا شناخته‌شده است، می‌تواند به خوبی در این شهر تاثیرگذار واقع شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با توجه به نیاز مستمر شهر به برنامه‌های آسفالت‌ریزی، احداث کارخانه آسفالت، نیاز مهم شهر است.
چمنی با اشاره به استقرار برخی ادارات دولتی در محدوده مرکزی شهر گفت: با در نظر داشتن بروز آلودگی‌های متعدد هوایی، صوتی و بصری، ادارات دولتی موجود در بافت مرکزی شهر و مشاغل مزاحم این محدوده، باید به پیرامون شهر انتقال یابد.
وی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع باید با عبور از بحث‌های شعاری، به صورت عملی محقق شود. 
تشکیل شرکت‌هایی برای برون‌سپاری، تسریع در ارایه مجوزهای ساختمانی، استفاده بهینه از قوانین نوسازی،  حمایت از صادرات تولید محور، کاهش هزینه‌های گمرکی، بروز کردن ناوگان حمل‌و‌نقل جهت سهولت صادرات، اصلاح قوانین و شفاف‌‌سازی امورات اداری و ارتقای روحیه کار گروهی، از دیگر موارد تاکید رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر در جلسه صبح امروز بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.