قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز، با اشاره به جنبه‌های مختلف صنعت گردشگری، گفت: گردشگری از معدود حوزه‌هایی است که محتوای فرهنگی و اقتصادی آن، ریشه در ارتباطات انسانی دارد.

محتوای فرهنگی و اقتصادی گردشگری، ریشه در ارتباطات انسانی دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  صادق نجفی، در شورای راهبردی فرهنگی شهرداری تبریز ویژه «تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018» با بیان این مطلب اظهار داشت: در تحلیل حوزه‌های مختلف درآمدی، با این واقعیت مواجهیم که هر یک از حوزه‌ها، به نحوی با مسایل زیست‌محیطی در تعارض هستند، در این میان، این تنها گردشگری است که در تعامل مستمر با محیط زیست است.

وی با تاکید بر این‌که در محتوای برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، باید بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر را مد نظر قرار دهیم، اظهار داشت: این رویکرد نیازمند ماندگارسازی فضای  سبز، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و تعیین و تکلیف واحدهای صنعتی آلاینده است، به عبارت دیگر، حوزه گردشگری، عموم دغدغه‌های مدیریت شهری را در بر گرفته است.

دکتر نجفی اضافه کرد: موضوع «تبریز 2018» تنها یک هدف نیست، بلکه فرصت مغتنمی است که می‌تواند به تحقق اهداف کلان شهر منجر شود.

شهردار تبریز اظهار داشت: خوشبختانه در همین مدت کمی که از اعلان جایگاه بین المللی تبریز در حوزه گردشگری گذشته است، شهروندان رغبت و استقبال ارزشمندی از خود نشان داده‌اند؛ این عزم و انگیزه، باید در باور متولیان مراکز اقامتی و آژانس‌های گردشگری نیز به خوبی نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: در شرایطی که امروز با توسعه فناوری‌های آی‌تی، انزوا و تنهایی به یک دغدغه جهانی تبدیل شده،  می‌توان با توسعه گردشگری و گسترش ارتباطات اجتماعی، به آسیب‌های کلان فرهنگی و اجتماعی فایق آمد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.