منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به منظور سنگ اندازی در اجرای برجام و در آستانه روز اجرای این برنامه بین المللی،لابی خود در میان نمایندگان و سناتورهای آمریکایی(کنگره ) را تشدید کرده است.

لابی گسترده رژیم صهیونیستی در میان نمایندگان و سناتورهای آمریکایی برای سنگ اندازی در اجرای برجام

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا در این راستا یک گروه از سناتورهای آمریکایی برای دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی عازم اسرائیل شدند.
جروزالم پست در این زمینه گزارش داد: هیأتی هشت نفره از سناتورهای دمکرات آمریکا برای نخستین بار پس از توافق هسته ای ، هفته پیش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کردند.
طبق این گزارش؛ 'این هیأت برای دیداری دو روزه وارد اسرائیل شد و کریستن گیلیبرند سناتور ایالت نیویورک ریاست آن را بر عهده داشت. وی با حمایت از «باراک اوباما»رئیس جمهوری آمریکا، با توافق هسته ای ایران موافقت کرد.' هیچکدام از این هشت سناتور قصد نامزدی برای انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا ندارند.
علاوه بر گیلیبرند، کریس کونز (Chris Coons) سناتور ایالت دلاوار، تمی بالدوین (Tammy Baldwin) سناتور ایالت ویسکانسین، مازی هیرونو (Mazie Hirono) سناتور ایالت هاوایی، تیم کاین (Tim Kaine) سناتور ایالت ویرجینیا، هایدی هایتکامپ (Heidi Heitkamp) سناتور ایالت داکوتای شمالی، کوری بوکر (Cory Booker) سناتور ایالت نیوجرسی و گری پیترز (Gary Peters) سناتور ایالت میشیگان در این هیأت حضور داشتند.
این رسانه صهیونیستی نوشت: 'آرای کونز و بوکر آمریکاییان طرفدار اسرائیل را که مخالف توافق بودند، بشدت آزرد. آنان گمان می کردند این دو سناتور در میان قانونگذارانی خواهند بود که به همراه چهار سناتور دموکرات دیگر از توافق حمایت نخواهند کرد.'
در پی لابی های گسترده ،برخی از نمایندگان مجلس آمریکا که پیش از این با توافق هسته ای ایران موافقت کرده بودند در نامه های جداگانه ای از اوباما خواسته اند به بهانه آزمایش های موشکی اخیر، با اعمال تحریم های جدید فشار بیشتری بر ایران وارد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.