نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، انتخابات و مشارکت جدی و حداکثری مردم را در انتخابات، نماد قدرت جوامع امروزی دانست.

مشارکت جدی و حداکثری مردم در انتخابات نماد قدرت جوامع است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر روز سه شنبه در نشست کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری افزود: وظیفه شرعی همه است که در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنیم و در صورت کوتاهی در این امر پیش خدا مسئول خواهیم بود.
وی بی تفاوتی، رای ندادن و مشارکت نکردن در انتخابات را نادرست و بدون منطق خواند و با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حتی کسانی که با انقلاب روی خوش ندارند در انتخابات شرکت کنند، گفت: عقل اقتضا می کند اگر ایران بخواهد در مقابل فتنه ها ایستادگی کند باید قدرتمند باشد و مشارکت جدی و حداکثری مردم در انتخابات نماد قدرت است.
قاضی عسگر افزود: به هر نسبت حضور مردم در پای صندوق های رای کم باشد دیگران آن را به نارضایتی تعبیر کرده و طمع خواهند کرد تا به خیال خام خود بیشتر بر مردم و کشور فشار وارد کنند.

** نباید به تفاهم هایی صورت گرفته دل خوش کنیم
وی با بیان اینکه غرب به هیچ عنوان ملتزم به روابط بین المللی نیست، گفت: نباید دل خود را به تفاهم هایی که صورت گرفته خوش کنیم زیرا می بینید برخلاف آنچه امضا کردند قانون وضع می کنند.

** شناخت کافی نامزدهای انتخابات
قاضی عسگر با بیان اینکه اینکه شرایط امروز جامعه با اوایل انقلاب فرق کرده، افزود: جایگاه مجلس های خبرگان رهبری و شورای اسلامی جایگاه رفیعی است و باید نسبت به نامزدهایی که می خواهند وارد آن شوند شناخت کافی داشته باشیم زیرا اگر این افراد درست عمل کنند مشکلات حل می شود و اگر بد عمل نمایند مشکلات مضاعف خواهد شد.
وی برخی ویژگی ها برای نامزدها را برشمرد و مهمترین وظیفه خبرگان را انتخاب رهبر در مواقع حساس دانست و افزود: رای دهندگان باید بدور از مسایل سیاسی، حزبی و گروهی و بدون دخالت دادن حب و بغض شخصی، مصالح نظام و امت اسلامی را مد نظر قرار دهند و بین خود و خدا به حجت برسند و بدون توجه به فشارها به فردی رای دهند که جهان و خطرات امروز را بشناسد و علاوه بر تدین و سوابق روشن، اراده، بینش سیاسی و قدرت تشخیص و تصمیم گیری داشته باشد.

** کلید بسیاری از امور دست نمایندگان مجلس است
نماینده ولی فقیه با مهم و حساس خواندن وظایف نمایندگان مجلس گفت: کلید بسیاری از امور در اختیار آنهاست و نماینده ای باید انتخاب شود که بداند در دادن رای اعتماد به رئیس جمهور و وزراء، قانونگذاری در بخش های مختلف، مقابله با تهاجم فرهنگی و رشد اقتصاد کشور چگونه عمل کند.

** قطع رابطه عربستان با ایران نادرست بود
وی تصمیم عربستان در قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را اقدامی نادرست و غیر منطقی خواند و با اشاره به اینکه سعودی ها درمواقع نیاز با پرداخت مبالغ گزاف برای خود رای جمع می کنند و یا کشورهای دیگر را به قطع رابطه با ایران ترغیب می نمایند افزود: فردی که نداند با این گونه حرکت های خائنانه سیاسی چگونه باید مقابله و از حقوق کشور و مردم دفاع کند نمی تواند در مجلس شورای اسلامی نقش آفرین باشد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد، باید آگاهانه رای داد . به حاضران توصیه کرد دین خود را به دنیای این و آن نفروشند.
قاضی عسگر به بیان مفهوم خسرالدنیا و الاخره اشاره کرد گفت: در روایت داریم انسانی که آخرتش را به دنیا بفروشد آدم بدبخت و بیچاره ای است و بدبخت تر کسی است که آخرتش را به دنیای دیگری بفروشد و بخاطر اینکه فرد دیگری نماینده مجلس شود از دین خود بگذرد و فرد دیگری لذتش را ببرد و بدبختی اش برای او باشد.
وی تصریح کرد: از همین امروز حساب جدیدی برای انتخابات باز کنید و با چشمان باز و آگاهی کامل نامزدها را انتخاب کنید تا پیش خدا شرمنده نشوید و با آراء بالا که مایه عزت نظام، رهبری و مردم در دنیا خواهد بود، همه خواهند فهمید ایرانی ها همچنان در صحنه هستند.
قاضی عسگر همچنین از بیکاری، فقر و مشکلات فرهنگی به عنوان معضلات جدی اجتماعی نام برد و افزود: به نمایندگانی نیاز داریم که قدرت تشخیص و تصمیم گیری در این زمینه ها را داشته باشند و بتوانند در تصویب قوانین به جای دادن رای ممتنع به تصمیم برسند.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.