رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: آمریکا به دنبال دور زدن لغو تحریم‌ها علیه ایران است، زیرا آنها ۲۰ بار پس از ژنو ما را تحریم کردند.

 آمریکا به دنبال دور زدن لغو تحریم‌ها علیه ایران است/ ۲۰ بار پس از ژنو ما را تحریم کردند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در مراسم سالگرد شهادت شهید مسعود علی‌محمدی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نخستین حوزه‌ای که مردم قهرمان ایران با فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی وارد آن شدند و یکی از به یادماندنی‌ترین و بزرگ‌ترین انقلاب‌های مردمی جهان را رقم زدند، انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی تاکنون با توسل به همین فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی چهار دهه فعالیت داشته و با وجود اینکه انقلاب‌های جهان دچار فرسایش شده‌اند، این انقلاب مردم جهان را شیفته خود کرده و ظالمان و ستمگران جهان را به وحشت انداخته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود در منطقه و جهان، اظهار داشت: حرکت‌های جنون‌آمیز آل سعود نشان‌دهنده این است که آنها و رژیم صهیونیستی در محاصره نیروهای ما قرار گرفتند و تا زمانی که آمریکا در منطقه وجود دارد امنیت ما نیز خدشه‌پذیر است.

صلاحی با بیان اینکه تنها کشوری که برای اولین بار بدون کمک هیچ کشوری به دانش هسته‌ای دست یافت، ایران هسته‌ای است، گفت: درست است که صنعت هسته‌ای ما تا حدودی زمین‌گیر شده، اما اصل این دانش که همان دانشمندان هسته‌ای ما هستند همچنان وجود دارد.

وی افزود: فرهنگ جهادی در حوزه دفاعی و امنیتی کشور ما طی 8 سال جنگ تحمیلی در مقابل قدرت‌های جهان ایستاد و همین روند در صنعت هسته‌ای ایران دیده شد، به شکلی که قدرت دفاعی و امنیتی ماست که نه تنها به آمریکا، بلکه به قدرت‌های دیگر اجازه جسارت به ایران را نمی‌دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: آمریکایی‌ها به بهانه اینکه ایران به عنوان قدرتی در پشت سوریه ایستادگی می‌کرد، تصمیم گرفتند به این کشور حمله کنند و بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را علت این حمله اعلام کردند، البته این سلاح‌هایی بود که از آمریکا توسط ترکیه وارد سوریه شده بود و به دست تروریست‌ها داده شده بود.

صلاحی تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر جرات حمله به ایران را داشتند طی 37 سال گذشته در این حمله لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

وی با اشاره به رفتار آمریکایی‌ها در قبال صداقت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان ایران، گفت: رئیس‌جمهور ما به آمریکایی‌ها احترام گذاشته و اخلاق و ادب را رعایت می‌کند، اما آمریکایی‌ها در مقابل این احترام ادعا می‌کنند که دی ان ای ایرانی‌ها خراب است و باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به درک مردم است، نه اهداف و کارتل‌های اقتصادی، تاکید کرد: تنها برگی که آمریکایی‌ها علیه ما دارند حوزه اقتصاد است و ما باید با فرهنگ و مدیریت جهادی و همچنین با روحیه شهادت‌طلبی وارد عرصه اقتصادی شویم.

رئیس سازمان بسیج اساتید اضافه کرد: ایران بازاری 80 میلیونی دارد و اطراف ما نیز بازار 400 میلیونی قرار دارد. اگر مدیران ما جهادی عمل کنند و با فرهنگ جهادی به مردم و دانش‌آموخته‌های کشور اعتماد کنند، می‌توانند مانند موفقیتی که در عرصه هسته‌ای نصیب کشور شد و در طول 6 ماه اورانیوم 3 درصد را به 20 درصد رساند در این عرصه هم موفق باشد.

صلاحی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال دور زدن لغو تحریم‌ها علیه ایران هستند، زیرا آنها 20 بار پس از ژنو ما را تحریم کردند، اما مردم ما و مسئولان از این روند فهمیدند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.