قدس آنلاین - ایلام: طرح شناسایی، انتخاب و همکاری افتخاری دامپزشکی روستا در سطح ۲۰ درصد از روستاها با هدف جذب و استفاده از ظرفیتهای مردمی در نظام اداری، به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در استان ایلام آغاز شد.

اجرای طرح همکاری افتخاری دامپزشکی روستا در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، این طرح، برای اولین بار در سطح کشور و در استان ایلام به اجرا در آمده است.

هدف از طرح، اجرای منظم برنامه های پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی، گزارش رسانی سریع بیماریهای واگیردار، رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای و اجرای برنامه های آموزشی ترویجی به منظور افزایس سطح آگاهی و در نهایت حفظ سرمایه دامی دامداران و خدمات به آنها می باشد.

در این طرح، در هر روستا یک نفر به عنوان همیار انتخاب می گردد که به مدت دو سال با دامپزشکی همکاری خواهد داشت.

اجرای این طرح با تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به دامداران، می تواند در حفظ اشتغال مولد و پایداری اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری را داشته باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام در جلسه ای که به همین منظور در شهرستان بدره (استان ایلام) برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک هدف عمده اجرای این طرح است، گفت: همکاری همیاران دامپزشکی با ادارات دامپزشکی می تواند نقش مؤثری در جلوگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام و حفظ سرمایه دامی دامداران داشته باشد.

دکتر مجید خادمی اظهارداشت: با همکاری دهیاران درصدد هستیم افرادی که تمایل به همکاری افتخاری دارند را شناسایی و انتخاب نمائیم.

معاون فرماندار شهرستان بدره نیز در این جلسه با بیان اینکه 70 درصد مردم در روستاها به امر دامپروری مشغول هستند، گفت: اجرای طرح همیار افتخاری دامپزشکی در روستا باعث ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به دامداران خواهد شد.

عبدالرضا یاری با قدردانی از زحمات کارکنان دامپزشکی در ارائه خدمات مطلوب به دامداران زحمتکش، اظهارداشت: پیشنهاد اجرای طرح همیار دامپزشکی روستا برای اولین بار توسط کارشناسان و مدیران دامپزشکی استان ایلام در سطح کشور صورت پذیرفته که این امر نشان از دغدغه این عزیزان برای جلوگیری از ورود خسارت به دامداران از طریق جلوگیری شیوع بیماریها می باشد.

گفتنی است در این جلسه بخشداران مرکزی و هندیمینی با اعلام آمادگی دهیاران درخواست نمودند دهیاران در اجرای طرح، شناسایی و انتخاب همیاران افتخاری دامپزشکی روستا با مجموعه دامپزشکی شهرستان و استان همکاری همه جانبه را داشته باشند.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.