نمایندگان جناح چپ پارلمان آلمان اعتراضات شدید خود را نسبت به همکاری های دولت این کشور با کشورهای حامی تروریست مانند ترکیه و عربستان ابراز نمودند

سرزنش دولت آلمان به‌خاطر ادامه مناسبات با حامیان تروریسم در غرب آسیا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در آلمان نمایندگان جناح چپ و حزب سبزها در پارلمان آلمان (بوندس تگ) شدیدترین اعتراضات خود را در زمینه ادامه مناسبات دولت فدرال با دولت های ترکیه و عربستان ابراز داشتند.
حزب سبزها و جناح چپ در هفته های اخیر خواهان توقف کامل ارسال سلاح از آلمان به عربستان و ترکیه شدند.
سویم داگدلن یکی از نمایندگان شاخص جناح چپ در پارلمان آلمان اتهامات فراوانی را بر رییس دولت ترکیه رجب اردوغان وارد نمود.
وی گفت : دولت ترکیه فهرست طویلی در نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم و سرکوب مردم را از خود نشان داده است.
وی در این زمینه برشمرد ؛ جنگ های خونین در هفته های اخیر علیه کردها ؛ عرضه سلاح به تروریستان داعشی؛ زندانی نمودن روزنامه نگاران مثل سر دبیر روزنامه جمهوریت ترکیه به دلیل افشاگری ارسال سلاح از ترکیه به داعش و تهدید و زندانی نمودن شخصیت های برجسته علمی به دلیل انتقاد از رویه های خصمانه اردوغان علیه کرد ها و ...گوشه‌ای از رفتار غیر قابل قبول اردوغان بوده است.
در همین زمینه کلاودیا روت و امید نوری پور از رهبران حزب سبز های آلمان انتقادات شدیدی را علیه دولت فدرال در ادامه همکاری با ترکیه و عربستان ابراز داشتند.
موج انتقاد ها در پارلمان آلمان از سعودی بعد از اعدام شیخ نمر در عربستان و هم کشته شدن ده توریست آلمانی در ترکیه بالا گرفته است.
آنان دیروز در نطق های جداگانه ای گفتند:
رفتار برلین نسبت به وضعیت حقوق بشری در ترکیه و عربستان؛ سکوتی بلند و غیر قابل درک است.
در مقابل نمایندگان جناح حاکم عربستان و ترکیه را لنگر ثبات در غرب آسیا دانسته از ادامه همکاری با این دو دولت حامی تروریست ها تاکید کردند.
در این راستا ولفگنگ گورکه از نماینده گان جناح حاکم گفت:
ما باید وضعیت منطقه را بعد از توافق برجام ایران با غرب درست درک کنیم و برای توجیه حمایت از رفتار های غیر معقول دو دولت ترکیه و سعودی به نقل قولی از رییس جمهور اسبق آمریکا ( فرانکلین روزولت ) استناد نموده بود که وی در توجیه حمایت خویش از رژیم دیکتاتوری سوموزا در نیکاراگوئه گفته بود:
او ممکن هست یک حرامی باشد اما باید بدانیم که او فرزند حرامی خود ماست!
از نظر رهبران سبزها و چپ های آلمان دو دولت سعودی و ترکیه متهم به حمایت از تروریست های داعشی هستند.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.