هکرها می‌توانند با نصب نرم ‌افزارهای سرقت کننده‌ اطلاعات از طریق اتصالات نا امن به اطلاعات مهم و حساس ما دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که خسارات ناشی از سوء ‌استفاده از هویت و نفوذ به حساب‌ها غالباً جبران‌ نا پذیر بوده و مهم‌تر از همه این که باعث خجالت و سر افکندگی می‌شوند.

از دستگیری   عاملان انتشار تصاویر خصوصی تا هشدار پلیس نسبت به رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی

4كشته حاصل بي احتياطي راننده سواري پرايد در جاده هاي فارس

فرمانده پليس راه جنوب استان گفت: بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو "پرايد" با يك دستگاه خودرو "پژو 206" 4در جاده "فراشبند" به سمت شهرستان "دهرم"  نفر كشته و سه نفر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حمداله هوشمندي" در اين خصوص توضيح داد: يك دستگاه خودرو سواري "پرايد" در مسير جاده شهرستان "فراشبند" به سمت شهرستان "دهرم" با يك دستگاه خودرو "پژو206" برخورد كرد.

وي اظهار كرد: اين حادثه سبب جان باختن هرچهار نفر سرنشينان خودرو سواري "پرايد" و مصدوميت سه سرنشين خودرو "پژو 206" شد.

فرمانده پليس راه جنوب استان گفت: مصدومان با اورژانس به بيمارستان منتقل و افسر كارشناس پليس راه از صحنه تصادف بازديد،‌علت حادثه بي احتياطي از جانب راننده خودرو سواري "پرايد" به دليل انحراف به چپ اعلام شده است.

 

دستگیری عاملان انتشار تصاویر خصوصی در شهرستان مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" استان از دستگیری عاملان انتشار تصاویر خصوصی افراد درفضای مجازی در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "دلاور القاصی مهر" گفت: با شکایت خانمی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب کذب  علیه وی در شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 سرهنگ " القاصی مهر" افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده در جریان تحقیقات فنی در فضای سایبری و هم چنین مهندسی اجتماعی، عاملان انتشار تصاویر و مطالب کذب را که سه نفر به نام های "الف - د"، " م – ن" و "م – ز" بودند، شناسایی و به پلیس  فتا احضار کردند.

وی افزود: متهمان که مستندات پلیس را کامل دیدند، راهی برای انکار پیدا نکردند و به جرم خود اعتراف كرد و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی  معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" خاطر نشان كرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ ردپایی از چشمان تیز بین پلیس فتا دور نخواهد ماند و هرکس به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون  رسیدگی به جرائم رایانه ای و اینترنتی با این گونه مجرمان قاطعانه برخورد می شود.

 

محموله برنج قاچاق ميلياردي در شهرستان آباده متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان "آباده" استان از توقيف يك دستگاه كاميون حامل برنج قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاني خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا" هاشمي" با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان "آباده"‌با انجام اقدامات اطلاعاتي از حمل يك محموله برنج قاچاق توسط يك دستگاه خودرو "تريلر" در اطراف اين شهرستان مطلع شدند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران خودرو حامل كالاي قاچاق را مشاهده و متوقف كردند كه در بازرسي از آن تعداد 575 کیسه چهل کیلوگرمی (به وزن 23 تن) برنج خارجي فاقد مجوز قانوني و گمركي لازم كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "آباده" با اشاره به دستگيري و معرفي راننده خودرو به مراجع قضايي گفت: ارزش اين محموله كالاي قاچاق 2 ميليارد ريال برآرد شده است.

 

استفاده ناآگاهانه از اینترنت باعث شکاف نسل ها می شود

رئیس پلیس "فتا" استان گفت: استفاده نا آگاهانه از اینترنت، باعث شکاف نسل ها می شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" در مورد تاثیرات فضای مجازی در زندگی روزمره و تغییر رفتار انسان ها در مواجهه با این فضا چنین عنوان کرد: اینترنت شکاف میان نسل ها را بیشتر کرده است و اکنون شکاف میان نسل دوم و سوم علاقمند به اینترنت نیز آشکار شده، به گونه ای که هیچ یک زبان دیگری را متوجه نمي شوند.

وي بيان كرد: امروزه با ورود وسایل و تکنولوژی‌های جدید به عرصه خانواده‌ها شاهد این هستیم که والدین و فرزندان ساعت‌های متمادی در کنار یکدیگر می‌نشینند، بدون آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند، حتی در محافل خانوادگی و مهمانی های فامیلی هرکس مشغول و سرگرم استفاده از دنیای مجازی است و گفتگو های رودررو به حداقل رسیده است.

رئیس پلیس "فتا" استان اظهار كرد: ما دیگر کمتر نشانه‌هایی از آن نوع خانواده‌هایی را داریم که والدین و فرزندان دور هم نشسته و درباره موضوعات مختلف خانوادگی و کاری با هم گفتگو کرده و نظرات همدیگر را راجع به موضوعات مختلف جویا شوند.

سرهنگ "حسيني" افزود: در شرایط فعلی روابط موجود میان والدین و فرزندان به سردی گرائیده و دو نسل به دلیل داشتن تفاوت‌های اجتماعی و تجربه‌های مختلف زندگی را از دیدگاه خود نگریسته و مطابق با بینش خود آن را تفسیر می‌کنند.

وي ادامه داد: نسل دیروز (والدین) احساس دانایی و با تجربگی می‌کند و نسل امروز (فرزندان) که خواهان تطابق با پیشرفت‌های روز است، در برابر آنها واکنش نشان می‌دهد و چون از پس منطق و نصیحت‌های ریشه‌دار و سرشار از تجربه آنها بر نمی‌آید به لجبازی روی می‌‌آورد.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: امروزه سرعت تکنولوژی شکاف بین نسل فرزندان و والدینشان را بسط داده است و در حال حاظر میزان گفتگو در بین اعضای خانواده به شدت محدود شده است که این می‌تواند آسیب ‌زا باشد.

سرهنگ "حسيني" خاطرنشان كرد: فرزندان در مقایسه با والدین با وجود اینکه در یک فضای فرهنگی زندگی می‌کنند اطلاعات، گرایش‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند، عوامل متعددی بر این پدیده تأثیر گذارند و این شکاف را روز به روز بیشتر می‌کنند.

وي گفت: سرعت تحولات و بسط ارتباطات با جهان توسعه‌یافته، توجه بیشتر جوانان به برنامه‌های جهانی ‌شدن فرهنگ، رسانه‌ها، گسترش روز افزون انجمن‌ها و کانون‌هایی غیر از کانون خانواده برای پیوستن و تعلق یافتن جوانان به آن‌ها و غیره از آن جمله است.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از همشهريان درخواست كرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  Cyberpolice.ir ايميل : fars_fata@police.ir  و يا تلفن: 2183930-071 بخش تماس با پليس "فتا" گزارش دهند.

 

دستبند پليس بر دستان 12 نفر خرده فروش موادمخدر در شهرستان فسا

با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان "فسا" تعداد 12 نفر خرده فروش موادمخدر دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان "فسا" در تشريح اين خبر گفت: ماموران در اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده شهري و روستايي با هماهنگي مقام قضايي از تعدادي منازل خرده فوروشان موادمخدر كه از قبل با كارهاي اطلاعاتي شناسايي شده بدند، بازرسي كردند.

سرهنگ علي "شيبانيان" ادامه داد:  در اين راستا 178 گرم انواع موادمخدر و يك دستگاه ترازوي توزين موادمخدر کشف و 12 نفر خرده فروش موادمخدر دستگير شدند.

وي با بيان اينکه متهمان پس از انجام تحقيقات به مرجع قضايي معرفي شدند،‌خاطرنشان كرد: طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازي نقاط آلوده وجرم خيز در سطح شهرستان "فسا" با جديت ادامه خواهد داشت و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مي توانند مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.

 

توقف خودرو حامل محموله ميلياردي برنج قاچاق در خنج

فرمانده انتظامي شهرستان "خنج" استان از كشف 25 تن و600 كيلوگرم برنج قاچاق به ارزش يك ميليارد و 152 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين اكبرپور" در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان "خنج" در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه خودرو تريلي "ولوو" مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، 25 هزار و 60 کيسه 10کيلويي برنج خارجي به وزن 25 تن و600 كيلوگرم كه فاقد مدارک قانوني و گمرکي بود، کشف و راننده خودرو دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "خنج" با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد، تصريح كرد: ارزش ريالي محموله كشف شده، يك ميليارد و 152 ميليون ريال برآورد شده است.

 

زندان پايان خط سارقان  احشام  درشهرستان  فراشبند

فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" استان از دستگيري سارقان احشام و كشف 14 فقره سرقت از آنها در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علي رزمجويي" در اين خصوص گفت: در پي شکايت فردي از اهالي روستاي "برچشمه" شهرستان "فراشبند" مبني بر سرقت تعدادي از احشام وي، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وي خاطر نشان کرد: در تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده و با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي، ضمن شناسايي سارقان كه دونفر بودند، در يک عمليات پليسي دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" بيان كرد: در تحقيقات انجام شده از اين دو سارق دستگير شده مشخص شد، آنها  تعداد 14راس احشام را از روستاي "برچشمه"  شهرستان "فراشبند" سرقت کرده اند.

سرهنگ "رزمجويي" بيان كرد: سارقان دستگير شده در بازجويي هاي اوليه به سرقت احشام اقرار و پس از تحقيقات تكميلي مشخص شد، احشام مسروقه را به يك نفر مالخر كه وي نيز دستگير كه به همراه سارقان باقرار قانوني روانه زندان شدند.

 

اینترنت دنیایی مجازی و معایب هایش ...

اینترنت شاید برجسته‌ترین ابداع بشر در زمینه ارتباطات در طول تاریخ بوده است.اما اینترنت هم چون هر اختراع دیگری از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار است.

چند مورد از معایب اینترنت به شرح ذیل است :

سرقت اطلاعات شخصی:

هکرهای بی‌‌ پروا می‌توانند با نصب نرم ‌افزارهای سرقت کننده‌ی اطلاعات از طریق اتصالات نا امن به اطلاعات مهم و حساس ما دست رسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که خسارات ناشی از سوء ‌استفاده از هویت و نفوذ به حساب‌ها غالباً جبران‌ نا پذیر بوده و مهم‌تر از همه این که باعث خجالت و سر افکندگی می‌شوند.

ارسال هرز نامه:

ارسال هرز نامه به ارسال ایمیل‌های نا خواسته اطلاق می‌شود، ایمیل‌هایی که به صورت بی‌ هدف ارسال می‌شوند و باعث اختلال غیر ضروری در سیستم کامپیوتری می‌شوند. این فعالیت‌های غیر قانونی می‌توانند بسیار مأیوس کننده باشند، زیرا فرآیند دسترسی به ایمیل‌ها را کندتر ساخته و کل خدمات ایمیلی مربوطه را برای مشتریان به خدماتی غیر قابل اطمینان تبدیل می‌نماید.

تهدیدات ناشی از بد افزارها:

یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلات مرتبط با اینترنت قابلیت نفوذ آسان بد افزارها به کامپیوترهای ما می‌باشد. کاربران اینترنت اغلب در معرض حملات ویروسی قرار می‌گیرند، حملاتی که به کامپیوترها و فایل‌های مهم آنها آسیب وارد می‌کنند. برنامه‌های ویروسی نا معلوم و نا مشخص هستند و ممکن است تنها با کلیک بر روی یک لینک به ظاهر بی خطر فعال گردند. کامپیوترهای متصل به اینترنت در برابر حملات ویروسی که آی ‌پی‌ها را هدف قرار می‌دهند بسیار آسیب پذیر هستند. چنین حملاتی ممکن است به از کار افتادن کامل کامپیوتر بیانجامند.

محتوای نا مناسب گروه‌های سنی:

محتوای نا مناسب گروه‌های سنی شاید بزرگ‌ترین عیب اینترنت باشد. بدترین این موارد در واقع تصاویر نامناسب مربوط به افراد نا بالغ است که در عمق اینترنت به وفور یافت می‌شوند. در واقع فقدان کنترل بر توزیع محتوای غیراخلاقی و دسترسی نامحدود به این محتوا برای کودکان مضر و زیان‌ آور است. تنها کاری که والدین می‌توانند انجام دهند این است که سایت‌های زیان‌آور را مسدود نمایند و بر سایت‌های مورد مشاهده‌ی فرزندان خویش نظارت نمایند.

انزوای اجتماعی، چاقی، و افسردگی:

بزرگ‌ترین مشکل برخورداری از اینترنت قابلیت ایجاد شکاف میان دنیای واقعی و دنیای مجازی است. دنیای مجازی اغلب می‌تواند به قدری جذاب و فریبنده به نظر رسد که کار بر پس از این که مجذوب آن شد دیگر باز گشت به زندگی واقعی برایش ترسناک و تشویش‌ آور باشد.

هر چیزی که به اینترنت مربوط باشد می‌تواند اعتیاد آور باشد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به گشت و گذار بیش از حد در اینترنت، قمار بازی آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های اینترنتی اشاره نمود. در حال حاضر کلینیک‌ها و دکترهای روان پزشکی هستند که مشخصاً در زمینه بر طرف نمودن مشکلات مرتبط با اینترنت خدمات ارائه می‌دهند. اعتیاد اینترنتی باعث بروز مسائل جسمی و روحی می‌شود و این مسائل اگر مورد توجه قرار نگیرند می‌توانند به بیماری تبدیل گردند.

در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می­کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir  و يا تلفن : 2183919-071 بخش تماس با پليس "فتا" گزارش كنند.

سرهنگ دوم "آیت اله تقی نسب" سرپرست اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس "فتا" فرماندهي انتظامي استان فارس.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.