معامله های برق در بورس انرژی در هفته گذشته (نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه) فقط در نماد بار پایه انجام شد که حجم معامله های انجام شده در همسنجی با هفته پیش از آن ۶۶ درصد کاهش نشان داد.

حجم معامله های بورس انرژی در هفته گذشته ۶۶ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در هفته گذشته (نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه) در بورس انرژی، فقط در نماد بار پایه روزانه 68 هزار و 64 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 344 هزار و 905 ریال بر مگاوات ساعت بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.
بر پایه این گزارش، ارزش معاملات انجام شده در این هفته بیش از 23 میلیارد ریال بوده است.
حجم معاملات انجام شده در این هفته در شرایطی کاهش 66 درصدی را نسبت به هفته پیش از خود نشان می دهد که کاهش قیمت متوسط موزون در نماد معامله شده ادامه دارد.
در هفته منتهی به شانزدهم دی ماه نیز 204 هزار و 428 مگاوات ساعت برق به ارزش بیش از 72 میلیارد ریال در بورس انرژی معامله شد که حجم معاملات انجام شده در این هفته نسبت به دوره پیش از آن 40 درصد کاهش نشان می داد.
پیشتر مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفته بود: انحصار حضور شرکت های توزیع برق در بورس انرژی به تدریج در حال شکسته شدن است.
به گفته این مقام مسئول، موظف کردن مشترکان بالای هفت مگاوات به تامین انرژی مورد نیاز از طریق بورس یا انعقاد قراردادهای دوجانبه از سوی دولت، به رونق بورس انرژی منجر خواهد شد.
شورای عالی بورس و اوراق بهادار سی ام خردادماه 1390 با تشکیل چهارمین بورس کشور برای انرژی موافقت کرد که برای عرضه محصولات نفت و مشتقات نفتی، برق، گاز طبیعی، زغال سنگ، حق آلودگی و سایر حامل های انرژی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.