قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "فروپاشی تحریم ها" و "جشن ارزانی" تا "نوبت  تحقق وعده هاست"

با رسیدن روز اجرای برجام نوبت تحقق وعده‌ها می‌رسد  وعده‌هایی که از روز انتخاب دولت جدید تحقق آنها منوط به برداشته شدن تحریم‌ها و گشایش اقتصادی کشور پس از آن شده بود و امروز ظاهرا دیگر بهانه‌ای نیست.

در همین راستا در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "تحریم ها رفتند نوبت وعده هاست"

این روزنامه می نویسد: "پس از 11 ساعت سکوت خبری در وین، سرانجام این سکوت در ساعت 15 دقیقه بامداد امروز شکسته شد و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس برجام بیانیه ای صادر کرد."

روزنامه "کیهان" هم گزارشی خبری در این خصوص دارد. این روزنامه نیز در تیتر یک خود نوشته است: "روز اجرا در راه؛ نوبت به تحقق وعده ها رسید"

این روزنامه می نویسد: "علیرغم اینکه رئیس جمهور در برنامه‌های تبلیغاتی پیش از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای حل مشکلات کشور وعده‌های صد روزه داده بود عدم تحقق این وعده‌ها با توجه به تحریم‌هایی که هر روز از سوی دولتمردان به عنوان تنها دلیل مشکلات کشور قلمداد می‌شد طبیعی به نظر می‌رسید.

ولی با این حساب دیگر با رسیدن روز اجرای برجام که به روز یکشنبه موکول شده است بهانه‌ای وجود ندارد و نوبت اجرای وعده‌ها فرا رسیده است و انتظار می‌رود که دیگر با گذشت زمان بهانه‌های جدید از سر راه نرسند که وعده‌های بی‌شماری که اجرایشان منوط به اجرای برجام شده بود هنوز از خروجی رسانه‌ها حذف نشده‌اند!"

روزنامه "سیاست روز" نیز در تیتر یک خود نوشته است: "رفع تحریم؛ قفل اقتصاد را باز نمی کند" این روزنامه همچنین نوشته است: "ما به قولمان عمل کردیم، حالا نوبت شماست"

روزنامه "رسالت" هم به نقل از "فعالان اقتصادی" در تیتر یک خود نوشت: "منتظر معجزه اقتصادی نباشیم"

 

جشن ارزانی و شکست دیوار تحریم

روزنامه "همشهری" از "ایران، روزگار بدون تحریم" نوشته است. این روزنامه از "صعود بورس"، "کاهش قیمت دلار و سکه در بازار داخلی" و "پایین تر آمدن بهای نفت در بازارهای جهانی" نوشته است.

روزنامه "آفتاب یزد" در تیتر یک خود نوشت: "تحریم رفت"؛ در این روزنامه می خوانیم: "هر چند تا لحظه تنظیم این خبر، گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص اجرای برجام منتشر نشده اما شواهد و قرائن بیانگر این هستند که امروز، روز اجرای برجام است"

روزنامه "وقایع اتفاقیه" از تاثیرات رفع تحریم ها در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می نویسد و از آن به عنوان "یک روز خوب برای دنیا" یاد می کند.

روزنامه "روزان" هم در تیتری مشابه نوشت: "آغاز یک روز خوب برای همه"

روزنامه "قانون" با بیان اینکه "سلام بر ایران بی تحریم" از تیتر "خلاص شدیم" به عنوان تیتر یک خود استفاده کرده است. این روزنامه می نویسد: "12 سال سخت باید می گذشت تاانتخابات 92 ،یک باردیگر نشانه صلح طلبی ایرانیان شود.ایرانیان در خرداد 92 پای صندوق حاضرشدندتابه افکار جنگ طلبان و افراطیون وطنی نه بگویندودولت تدبیروامیدبامهم ترین و اولین شعارش بااین عنوان که پرونده هسته‌ای را خاتمه خواهد داد،برمسند قدرت قرار بگیرد."

روزنامه "شرق" نیز عکس یک خود را به ظریف و موگرینی اختصاص داد و نوشت: "پس از 9 سال با بیانیه موگرینی و ظریف؛ اینک بدون تحریم"

روزنامه "ایران" هم در تیتر یک خود نوشت: "بعد از 13سال، بحران هسته ای به پیروزی دیپلماسی منجر شد؛ فروپاشی تحریم"

این روزنامه به نقل از "روحانی" نوشت: "برجام به فرجام رسید. خدا را سپاس می گویم و در مقابل عظمت شما ملت صبور سر تعظیم فرود می آورم. این سربلندی و پیروزی بر شما مبارک"

روزنامه "بامداد" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "جشن ارزانی و شکست دیوار تحریم"


 

روزگار دیگری آغاز شد

روزنامه های اقتصادی نیز تیترهایی در این خصوص دارند. روزنامه "دنیای اقتصاد" در تیتر یک خود نوشت: "روز شکست حصراقتصادی" در این روزنامه می خوانیم: "بخش اعظم تحریم‌های وضع شده علیه ایران از روز اجرا برداشته خواهند شد و از این رو می‌توان انتظار داشت که اجرای برجام البته با گذشت مدت زمانی معقول و متعارف، آثار خود را بر اقتصاد ایران به نحو محسوس بر جای بگذارد."

روزنامه "اخبار صنعت" هم با بیان اینکه "فعالان اقتصادی این روزها امیدوار اما نگرانند"؛ تیتر یکی به این شرح دارد: "بالاخره روز پایان تحریم ها فرا رسید"

روزنامه "فرصت امروز" نیز از "تحول در اقتصاد ایران با اجرایی شدن برجام" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "روزگار دیگری آغاز شد"

"برچیده شدن ظریف تحریم ها" تیتری است که روزنامه "گسترش صنعت" برای شماره امروز خود انتخاب کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.