هاشمی گفت: اجرای برجام در آستانه انتخابات نمی‌تواند در افزایش مشارکت مردم در انتخابات بی‌تاثیر باشد.

رفتار تندرو‌ها در دوره اجرای برجام قابل پیش‌بینی نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آغاز اجرای برجام عنوان کرد: این موفقیت بزرگی است اما باز هم نباید در کوتاه‌مدت انتظار تاثیر‌های مثبت را داشته باشیم تا به امروز به دلیل تحریم‌ها و قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر شده بود در خصوص ایجاد روابط کشور‌ها با ایران موانعی وجود داشت.
وی افزود: امروز با برداشته شدن تحریم‌ها ایران می‌تواند توسعه روابط با دیگر کشورهای را در دستور کار خود قرار دهد و دیگر بهانه‌ای برای عدم ارتباط با کشورمان نیست.
هاشمی با اشاره به اینکه روزانه کشورهای زیادی هستند که تمایل خود را برای ارتباط با ایران مطرح می‌کنند، عنوان کرد: دولت باید توجه داشته باشد که از این به بعد بیشتر روابط خود را با دیگر کشور‌ها به سرمایه‌گذاری تبدیل کند.
وی در مورد رفتار تندرو‌ها در قبال این دستاورد خاطرنشان کرد: رفتار تندرو‌ها قابل پیش‌بینی نیست. برجام یک سند حقوقی بین‌المللی است و در روابط بین‌الملل اصلی به نام مقابله به مثل در این خصوص وجود دارد، به گونه‌ای که اگر به تعهدها از سوی یک طرف عمل نشود، طرف مقابل هم می‌تواند اقدام متناسب با آن را انجام دهد.
هاشمی با اشاره به ضرورت وحدت ملی در شرایط فعلی عنوان کرد: وحدت ملی در هر زمینه لازم است و به هر دلیل از جمله اجرای برجام و برگزاری انتخابات باید وجود داشته باشد. اجرای برجام و انتخابات از فرصت‌های خوب برای نمود وحدت ملی است در صورتی که حقوق مردم رعایت شود، حوزه‌های مربوط به وحدت ملی هم تقویت خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.