وزیر نیرو از تفاهم ایران و جمهوری چک برای همکاری های مشترک در پنج زمینه در بخش نیرو خبر داد.

تفاهم ایران و جمهوری چک برای همکاری مشترک در پنج بخش انرژی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا حمید چیت چیان امروز (یکشنبه) بعد از دیدار با «جان ملادک» (Jan Mlaudek) وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک در جمع خبرنگاران افزود: زمینه های همکاری دو طرف در بخش های «هوشمندسازی شبکه برق، ارتقا ولتاژ شبکه های انتقال، سیستم های تسویه آب، سیستم های تسویه فاضلاب و سیستم های مرتبط با محیط زیست» خواهد بود.
به گفته این مقام مسئول، ایران و چک در چارچوب کمیسیون مشترک، یک کمیته ویژه انرژی تشکیل خواهند داد و معاون انرژی وزیر صنعت و تجارت این کشور به زودی به ایران سفر خواهد کرد.
وزیر نیرو افزود: گفت وگوها در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار بوده و هنوز به مرحله عقدقرار داد نرسیده است.
همچنین «جان ملادک» وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز با تبریک آغار اجرای برجام، گفت: تحقق این مهم بر روابط اقتصادی و تجاری کشور تاثیرگذار خواهد بود.
وی یادآور شد: تجارت دو جانبه ایران و جمهوری چک در سال های گذشته رقم بالایی بود اما در چند سال اخیر به صورت غیرمستقیم و از طریق آذربایجان و امارات انجام می شد که به سطح نازل 35 میلیون دلار در سال رسیده بود.
ملادک ابزار امیدواری کرد تجارت دوجانبه دو کشور در آینده نزدیک به ویژه در بخش های انرژی، الکتریسیته و برق احیا شود.
آمارهای پنج ماه منتهی به مردادماه امسال از حجم تجاری حدود 12.3 میلیون دلاری ایران و جمهوری چک حکایت دارد؛ این حجم در حالی است که در این مدت صادرات ایران به جمهوری چک معادل 2.3 میلیون دلار و واردات از این کشور نیز حدود 10 میلیون دلار ثبت شده است.
انگور خشک شده، خرما، روده، بادکنک و شکمبه حیوانات مهمترین اقلام صادراتی ایران به جمهوری چک در پنج ماه منتهی به مردادماه امسال بوده است؛ مکمل های دارویی، قطعات توربین های بخار، اجزای ماشین آلات صنعتی، مکمل های غذایی، واکسن ها برای دامپزشکی و آنتی بیوتیک ها نیز عمده اقلام وارداتی ایران از این کشور هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.