لغو تحریم های ایران در صدر اخبار رسانه های یونان قرار گرفت و این اقدام را بسیار مهم قلمداد کردند.

لغو تحریم های ایران درصدر اخبار رسانه های یونان قرارگرفت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، رسانه های یونانی لغو تحریم های ایران برای توسعه اقتصاد جهانی و ایران بسیار مهم قلمداد کردند.
'مگا' یکی از پر بیننده ترین شبکه تلویزیونی این کشور با تاریخی خواندن لغو تحریم های ایران توسط غرب، گزارش داد: پس از 13 سال مذاکره و تنش بین غرب و جمهوری اسلامی ایران بر سر پرونده هسته ای، این کشور و گروه 5+1 توافقی صورت گرفت که بر اساس آن تحریم های غرب برای علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شد.
این شبکه در ادامه افزود: با لغو تحریم های ایران فرصت مناسبی برای کشورهای غربی بوجود آمده تا در کشور بزگ ایران سرمایه گذاری کنند و بدین ترتیب زمینه رشد و توسعه اقتصاد و کشور های عربی بیش از پیش ایران نیز فراهم آید.
شبکه دولتی ' ارت' نیز با اشاره به لغو تحریم های ایران توسط غرب بویژه آمریکا ،این توافق را تاریخی و مهم در عرصه بین المللی قلمداد کرد و گزارش داد: با لغو تحریم های ایران، زمینه ایجاد تفاهم بین جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری با کشورهای غربی فراهم آمده است.
براساس گزارش این شبکه خبری، تمام کشورهای جهان از این توافق ابراز رضایت کردند و فقط به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و تندروهای آمریکایی از این توافق ناخرسندند.
شبکه تلویزیون خصوصی 'اسکای ' یونان نیز با مهم خواندن لغو تحریم های ایران گزارش داد: اتحادیه اروپا و آمریکا رسماً تحریم هایی را که برای علیه ایران بر سرپرونده هسته ای این کشور اعمال کرده بودند، لغو کرده اند.
این رسانه لغو تحریم ها علیه ایران را هم به نفع غرب و هم به نفع جمهوری اسلامی ایران خواند و گزارش داد: با لغو تحریم های ایران، زمینه توسعه اقتصادی این کشور و حل بخشی از مشکلات اقتصادی غرب بویژه اروپا فراهم آمده است.
دیگر شبکه های تلویزیونی یونان نیز با مهم خواندن لغو تحریم های ایران گزارش های مشابهی را منتشر کردند.
روزنامه 'کاتی مرینی' هم با تاکید بر اینکه «لغو تحریم ها علیه ایران نتیجه تلاش ها و صداقت جمهوری اسلامی ایران» است، نوشت: با لغو تحریم ها زمینه برای گسترش هر چه بیشتر روابط تهران با جامعه جهانی فراهم آمده است.
روزنامه 'اتنوس' نیز نوشت: لغو تحریم ها، یک گام و اقدام تاریخی است و اتحادیه اروپا و آمریکا در حضور 'محمد جواد ظریف' وزیر امورخارجه ایران رسماٌ لغو تحریم های این کشور را اعلام کردند.
این روزنامه افزوده است: روحانی لغو تحریم ها را یک پیروزی برای ملت ایران قلمداد کرده و گفته که لغو تحریم ها برای ایران و همه کشورهای جهان نیز بهرمنده خواهند شد و هیچکس بازنده نبوده است.
روزنامه های 'تانیا'، 'اوگی' و دیگر رسانه های یونان هم با ارایه گزارش های مشابهی اجرایی شدن برجام را بسیار مهم و لغو تحرم های ایران را یک رخداد تاریخی و به نفع همه جامعه جهانی قلمداد کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.