امام جمعه شهرستان کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شهادت دو خلبان شهید پایگاه دهم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنارک عموم مردم و مسئولان این منطقه را متاثر و غمگین کرده است.

شهادت دو خلبان نیروی هوایی در کنارک همه را متاثر کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی زارعی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهادت سرهنگ خلبان حمید عفیفی پور و سروان خلبان علی بلور خانی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کنارک اظهار داشت: خلبانان نیروی هوایی در حفظ امنیت و حریم هوایی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارند.
وی ادامه داد: جانفشانی این نیروها برای انجام وظایف خطیر و مهم خود جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به شهادت دو خلبان شهید پایگاه دهم شکاری در کنارک تصریح کرد: این دو شهید در اخلاق و رفتار نمونه و الگو بوده و هیچ غرور و تکبری نداشتند.
امام جمعه شهرستان کنارک افزود: شهادت این دو خلبان نمونه باعث عزادار شدن تمام مردم به ویژه همرزمان این شهدای عزیز شده است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان کنارک نیز در این آیین اظهار داشت: شهادت جایگاه رفیعی است که هر مومن و مسلمانی آرزوی رسیدن به این مقام را دارد.
مولوی عبدالمالک ملکی پور خاطر نشان کرد: شهادت در نزد خداوند جایگاه بالایی دارد.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح باید همواره به اصول دین مبین اسلام پایبند بوده و تقوای الهی پیشه کنند.
به گزارش روابط عمومی فرماندار شهرستان کنارک این آئین با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده کل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسئولان، مردم، ائمه جمعه، روحانیون و بزرگان و ریش سفیدان شیعه و سنی این شهرستان برگزار شد.
در سانحه هوایی روز سه شنبه هفته قبل در شهرستان کنارک خلبان و کمک خلبان هواپیما شهید شدند.
هواپیمای مزبور متعلق به پایگاه دهم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در کنارک بود که 20 دقیقه پس از پرواز آموزشی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.
خلبان این جت آموزشی قصد فرود اضطراری هواپیما در یکی از جاده های شهرستان کنارک را داشت که به دلیل رفت و آمد خودروها و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم به ناچار از مسیر منحرف و دچار سانحه شد.
بندر کنارک در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.