قدس/ جلیل فخرایی : جانشین سازمان بسیج دانشجویی ناحیه خراسان‌رضوی گفت: هزار دانشجو از این استان به اردوی راهیان‌نور اعزام می شوند.

 ۱۰۰۰ دانشجوی خراسان رضوی روانه راهیان نور می‌شوند

مهدی بهرامی اظهارداشت: موضوع راهیان نور یکی از مهم‌ترین و نقطه نظرها و دکترین جامعی بوده است که امام (ره) و مقام معظم رهبری  روی آن تأکید کرده‌اند .
وی گفت : نسل  دانشجو احساس تکلیفی نسبت به این موضوع دارد و هر ساله در راستای اعتلای تربیت نیروها کاروان‌هایی راه‌اندازی می‌شود تا دانشجویان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بهره‌مندی داشته باشند.
وی تصریح کرد: اعزام  دانشجویان به مناطق راهیان‌نور میزان معرفت و آشنایی با ارزش‌های معنوی دفاع مقدس را رقم می‌زند، همان‌طور که شهید حسن باقری به عنوان یک دانشجو روانه به جبهه شد و راهبردهای نظامی را در آنجا پیاده کرد و شخصیت وی می‌تواند یک الگو برای دانشجویان باشد.وی اظهار داشت : امسال تاریخ اعزام دانشجویان خراسان رضوی در دو تاریخ زمانی بهمن و اسفندماه صورت می‌گیرد که پنج هزار نفر از دوم تا 18 بهمن ماه و 16 تا 21 اسفند اعزام می‌شوند.
بهرامی افزود: در بهمن ماه دو هزار دانشجو و در اسفندماه نیز سه ‌هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام می‌شوند، البته محدودیتی برای اعزام نداریم.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجویان از سه محور عملیاتی بازدید دارند، اظهار داشت: منطقه عملیاتی فتح المبین، فکه، چزابه، کمیل، کانال حنظله، دهلاویه و هویزه، اروند، شلمچه و والفجر و فاو، یادمان‌های هورالعظیم، کارون، بیمارستان امام حسین‌(ع) که اتفاقات بسیاری از تاریخ جنگ و دفاع مقدس در آن‌ها رخ داده است، از جمله محورهایی است که مورد بازدید دانشجویان قرار می‌گیرد.
وی افزود: اردوی راهیان نور یک هفته‌ای است و با قطار صورت می‌گیرد، ضمن اینکه 60 درصد از دانشجویان در این اردو را خواهران تشکیل می‌دهند و میانگین هر کاروان 300 نفر است.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشجویان استقبال خوبی از اردوهای راهیان نور دارند، بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فردوسی با 400 نفر، دانشگاه علوم پزشکی 350‌نفر و دانشگاه پیام نور با 200 نفر بیشترین اعزام دانشجویان را دارند.
بهرامی خاطرنشان کرد: برای هر 40‌نفر یک راوی اعزام خواهیم کرد که در مجموع 50 راوی و 30 خادم الشهدا در بهمن ماه کاروان‌های دانشجویی را همراهی می‌کنند، ضمن اینکه در اروند مراسم روایتگری با حضور فرماندهان عملیات والفجر هشت و اروند برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.