قدس آنلاین : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال اخیر فرش ایرانی در جهان حرف اول را می زد، اما به واسطه سوءمدیریت در هر مقطعی سازمان فرش را به وزارتخانه یا سازمانی واگذار کردند به همین دلیل صادرات فرش ایرانی روز به روز تضیعف و به چالش کشیده شد.

سوءمدیریت ها صادرات فرش ایران را به چالش کشاند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،  سید ناصر موسوی ‌لارگانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه صنعت فرش می تواند برای کشور ما ارزآوری داشته باشد، گفت: برون رفت از اقتصاد تک محصولی با سرمایه گذاری در صنعت فرش امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه چین و هند از طرح فرش ایرانی استفاده کردند و بازار این صنعت پردرآمد را به دست گرفتند، گفت: ما باید قدر پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در هنرهای ایرانی از جمله صنعت فرش را بدانیم.
به گفته عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس، باید ما سازمان های مستقل براساس فعالیت صنعت فرش دایر کنیم و در نهایت پیگیری، انجام شود تا با بازاریابی موثر به رتبه‌های ممتاز فرش ایرانی در بازار جهانی این هنر- صنعت بازگردیم.
وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان تقاضا دارند که فرش ایرانی را خریداری کنند که متاسفانه عدم اقدامات کارآمد در این صنعت موجب شده ما نتوانیم در این صنعت هدفمند حرکت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.