قدس ‌انلاین- تبریز: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: نتیجه تحریم‌ها این بود که امروز می‌توان ادعا کرد مدیران صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ما آبدیده شده و تجربیات بزرگی به دست آورده‌اند و صرف نظر از همه آثار منفی، این مساله یکی از برکات مهم تحریم بود.

صنایع در دوران تحریم آبدیده شدند/ باید برای پساتحریم برنامه داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین- از تبریز، احمد محمدزاده در نشست هم‌اندیشی خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، افزود: سال‌ها طول خواهد کشید تا آثار چندین ساله تحریم‌های ظالمانه و علی‌الخصوص این چند سال اخیر که به اذعان خود غربی‌ها شدیدترین تحریم‌ها علیه یک کشور تاریخ بوده، از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران ما با توجه به تجربیاتی که در دوران چندین ساله تحریم‌ها به دست آورده‌اند گنج‌های بزرگی هستند که در شرایط عادی و پساتحریم خواهند توانست در عرصه جهانی داشته‌های خود را عرضه کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید برای شرایط پساتحریم برنامه داشته باشیم و نهایت استفاده را از این شرایط برای قدم برداشتن در راه توسعه اقتصاد استان بکنیم.
وی با بیان این که امروز فضا برای حضور بخش خصوصی مهیا بوده و مدیریت عالی استان به بخش خصوصی اعتماد دارد، ادامه داد: باید در حد توان خودمان برای اصلاح موانع و مشکلات تلاش کنیم، اگر دیگران ببینند که بخش خصوصی با استفاده از قابلیت‌های داخلی و همدلی و همکاری بین خود مشکلات را رفع می‌کند، به آینده و توسعه امیدوار خواهند شد.
محمدزاده با تاکید بر تخصصی شدن تشکل‌های استانی، گفت: اگر تشکل‌های موجود در استان به صورت تخصصی تعریف شوند و هر کدام برای یک تخصص تعریف شده پیش بروند موفق‌تر خواهند بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت دولت از بانک‌ها در طول سال، گفت: سال گذشته مقرر شد که بانک‌ها در آخر سال نهایت مساعدت را به واحدهای تولیدی داشته باشند.
محمدزاده در خصوص نگه داشتن وثیقه توسط بانک‌ها به بهانه‌هایی اظهار داشت: بانک‌ها در طول سال همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند و این موضوع نیز پیگیری و از سوی رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام شد که چنین موضوعی وجود ندارد و اگر صاحبان صنایع مدارکی در این خصوص دارند ارایه کنند.
وی در خصوص بحث نگه داشتن سپرده از محل تسهیلات نیز گفت: با توجه به اینکه نگه داشتن سپرده از محل تسهیلات غیرقانونی بوده، هیچ بانکی اجازه نگه داشتن سپرده را ندارد و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
محمدزاده خاطرنشان کرد: اگر چنانچه صاحبان صنایع نیز ادعای وجود چنین مواردی را دارند که عدول از قانون انجام گرفته، مدارک و اسناد خود را به این معاونت ارایه دهند تا با جدیت پیگیری شده و دستگاه مربوطه برای پاسخگویی دعوت شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت قانون رفع موانع تولید، گفت: با توجه به اینکه مصوبات این نشست قانونی و لازم‌الاجراست دولت نیز بر آن تاکید داشته و شخص رئیس جمهوری هر ماه گزارش نشست‌های رفع موانع تولید را مطالبه می‌کنند، با توجه به این مسائل امید داریم استان در این خصوص پیشرو باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فعال شدن گمرک جلفا ـ نخجوان در روزهای جمعه، گفت: با توجه به ایجاد امکانات برای ترخیص آسان برای تجار، تلاش داریم گمرکات استان را فعال‌تر کنیم.
وی با اشاره به وجود سیستم حمل و نقل ریلی در استان، افزود: وجود این سیستم برای تجار استان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری بوده و دولت نیز از این مساله حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.