مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: در ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه امسال یکهزار و ۱۰۰ نفر در صنایع مستقر در این منطقه جذب کار شده اند.

یک هزار و ۱۰۰ نفر در صنایع منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جذب کار شده اند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، مسعود هندیان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با جذب این تعداد، آمار افراد شاغل در صنایع مستقر در این منطقه به بیش از 14هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به طرح های در حال ساخت که تعدادی از آنها در مرحله نصب تجهیزات و بهره برداری قرار دارند و همچنین پروژه های بررسی شده و برنامه های پسا تحریم گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور تعداد افراد شاغل در این منطقه به 30 هزار نفر افزایش می یابد.
هندیان افزود: متقاضیان کار می توانند با مراجعه به سامانه مکانیزه ثبت نام واحد کار و اشتغال این منطقه توانمندی های خود را اعلام و برای اطلاع از نتیجه کد رهیگری دریافت کنند.
وی یادآورشد: واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بر اساس اعلام نیاز صنایع فرایند شناسایی مهارتها، تجارب و تخصص ها را اولویت بندی و معرفی می کند که تاکنون رضایت مندی بیشتر ثبت نام کنندگان را به همراه داشته است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به برداشته شدن تحریم های ظالمانه و استقبال شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران تاکید کرد: در زمان پساتحریم شاهد سرعت گرفتن اجرای طرحهای در حال ساخت این منطقه خواهیم بود.
در اطلاعات منتشره منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تعداد طرح های در حال ساخت و نصب تجهیزات 9 طرح با سرمایه گذاری تقریبی دو میلیارد و 448 میلیون دلار و پیش بینی اشتغال هشت هزار و 280 نفر اعلام شده است.
از جمله این طرح ها می توان به واحد احیاء فولاد صبا با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 100 هزار تن آهن اسفنجی، گندله سازی مادکوش به میزان دو میلیون و 500 هزار تن و فاز اول واحد فولاد سازی کاوه جنوب با ظرفیت دو میلیون و 100 هزار تن تختال فولادی در سال اشاره کرد.
میزان تولید سالانه فولاد دراین منطقه هم اکنون یک میلیون و 800 هزارتن ذکر شده که با بهره برداری از فاز دوم فولاد کاوه جنوب تا پایان امسال این رقم به سه میلیون تن افزایش می یابد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با وجود اعمال تحریم های ظالمانه، سه میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید در زمینه تولید گندله، محصولات فولادی، ساخت نیروگاه برق و ایجاد واحدهای آب شیرینکن جذب شده است.
هندیان از انجام طراحی مهندسی ساخت و اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی و توسعه زیر ساخت ها شامل اسکله، نیروگاه، شبکه های آب، برق، گاز، مخابرات، خطوط ارتباطی، ریلی، جاده ای و دریایی بعنوان بخشی از ماموریت های تعریف شده برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بمنظور خدمات رسانی هرچه بهتر به صنایع مستقر در آن نام برد.
وی گفت: در دو سال گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال در این راستا سرمایه گذاری شده که 750 میلیارد ریال آن را سازمان ایمیدرو تامین کرده و مابقی آن از محل درآمدهای این منطقه تامین شده است.
گزارش ایرنا حاکی است، دسترسی به راههای هوایی، دریایی، ریلی، شوسه و مجاورت با پالایشگاههای بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، و بندرعباس، بندرشهید رجایی و خلیج فارس، نیروگاه و دارا بودن هتل پنج ستاره، تجهیزات آب شیرین کن و تصفیه آب و اسکله های اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی مجهز به 33 کیلومتر نوار نقاله وتجهیزات آن با ظرفیت 12میلیون تن ، اسکله اختصاصی تخلیه مواد نفتی با ظرفیت 15میلیون تن از ویژگیهای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نسبت به دیگر مناطق ویژه در سراسر کشور است.
در اطلاعات منتشره شورایعالی مناطق آزاد، تعداد مناطق ویژه اقتصادی فعال کشور16منطقه و مناطق آزاد نیز هفت منطقه ذکر شده که در مجموع بالغ بر150 هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.
در استان هرمزگان شش منطقه ویژه اقتصادی قشم، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بندر شهید رجایی، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه انرژی بر پارسیان (غرب استان) و منطقه ویژه اقتصادی لاوان (نفتی) و همچنین دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم فعالیت دارند درحالیکه با مواقت هیات دولت منطقه آزاد صنعتی و نفتی جاسک نیز به آنها اضافه شده است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در مجاورت مجتمع بندری شهید رجایی و پالایشگاههای ستاره خلیج فارس و بندرعباس قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.