وزیر نیرو با اشاره به محدود بودن منابع آب، خاک و محیط‌زیست و اثرپذیری گسترده‌ آنها از اقدامات انسانی در جهان تاکید کرد که باید همه از رسیدن به نقطه بدون بازگشت در جهان اجتناب کنیم.

 همه باید از رسیدن به نقطه بدون بازگشت در جهان اجتناب کنیم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،حمید چیت‌چیان در شانزدهمین دوره مراسم جهانی انرژی اظهار داشت: امروز جوانان نخبه بسیاری از کشورهای مختلف جهان در این مراسم حضور دارند و این افتخاری برای وزارت نیرو است که امروز ما میزبان این مراسم هستیم و نهایت توان خود را برای برگزاری این نشست به منظور تبادل نظر و فکر برای توسعه سبز، اقتصاد کم کربن و فعالیت‌های بدون کربن به کار گیریم.

وی افزود: دلیل جمع شدن ما فقط مسئله گازهای گلخانه‌ای و دلایل انسان‌ساز تغییر اقلیم نیست، بلکه اعتقاد همه ما این است که منابع محدود و آسیب‌پذیر سیاره ما از جمله آب و خاک و زیست‌گونه‌های متنوع آن با خطر بزرگی مواجه‌اند و اقدام فوری ما برای آنها ضروریست. 

وزیر نیرو تصریح کرد: تصمیمات آگاهانه، اعتقادات و اراده و ذهن‌های درخشان جوانان به همراه تجربیات افراد علاقه‌مند ما را قادر می‌کند که روند جاری را تغییر داده و اثرات انسان‌ساخت بر زمین را که علی‌الخصوص در ده‌ههای اخیر وارد شده‌اند، ترمیم کنیم. 

چیت‌چیان ادامه داد: باید همه از رسیدن به نقطه بدون بازگشت اجتناب کنیم و با فعالیت‌های سبز تضمین پایداری و خوشبختی‌ آیندگان را فراهم کنیم. 

وی با بیان این که اجلاس CUP20 چندان امیدوار کننده نبود گفت: در اجلاس CUP21 دستور‌العمل‌های هماهنگی برای جلوگیری از ادامه گرمایش زمین ارائه شد، که در سازوکارها، روند تامین مالی، ظرفیت‌سازی و ارزیابی عملکرد و اقدامات وارده و همینطور حمایت‌های مورد نیاز که تضمین کننده اقدامات باشند دیده شده بود. 

وزیر نیرو افزود: 190 کشور جهان پس از اجلاس CUP21 موافقت خود را برای تغییر روند فعالیت‌ها و کاهش اثرات انسانی بر زمین اعلام نمودند. 

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: ما نباید تدابیر و سازوکارها و تاثیرات جهانی آن را فقط به حوزه انرژی محدود کنیم بلکه باید به حوزه‌های آب و خاک و زیست‌گونه‌های جهانی این تدابیر را تسریع دهیم. 

چیت‌چیان افزود: موضوعاتی چون فقر، محیط‌زیست، پایداری، حقوق بشر، آموزش، سلامت و نیاز به ایجاد فرصت‌های برابر باید سیاست‌زدایی شوند و بر مبنای ایجاد فرصت‌های برابر برای تمام انسان‌ها و ارزش‌گذاری انسانی بر فعالیت‌های خود می‌توانیم در این چارچوب به موفقیت‌های از پیش تعیین شده دست یابیم. 

وزیر نیرو در خصوص کشورهایی که در شانزدهمین دوره مراسم جهانی انرژی حائز رتبه‌هایی برای دریافت جایزه شده‌اند گفت: کشورهای اتیوپی، استرالیا، دانمارک، انگلیس، آمریکا، فیلیپین، تانزانیا، چین، ایران، کانادا، جمهوری چک، بلیز، نیجریه و نپال در این دوره برنده جایزه و یا کشورهای حامی بوده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.