قدس آنلاین- ایلام: استاندار ایلام گفت: با اجرای برنامه های در دست اقدام، استان ایلام به سومین قطب بزرگ پتروشیمی کشور و به استانی صنعتی و کارگری تبدیل خواهد شد.

ایلام؛ سومین قطب بزرگ پتروشیمی کشور

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید با بیان اینکه در دولت یازدهم اعتبارات عمرانی استان ایلام افزایش یافته است، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات عمرانی استان در سال 91 در حد صفر بوده، اما در سال 92 رقم اعتبارات استان به 1500 میلیارد ریال رسید و در سال 93 نیز 10هزارمیلیارد ریال به استان ایلام اختصاص یافت.

  وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی و عمرانی این استان در سال جاری، حدود 10 هزار میلیارد ریال است، افزود: امیدواریم که تخصیص بودجه به موقع صورت پذیرد تا امور به درستی پیش برود.

استاندار ایلام با بیان اینکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مهران در حال رایزنی هستند، بیان داشت: در صورت تصویب منطقه آزاد مهران، قطعاً تحولات مناسبی در حوزه تولید ثروت و اشتغال در استان را شاهد خواهیم بود.

محمدرضا مروارید به پتانسیل های استان از نظر گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: استان ایلام قابلیت ها و پتانسیل های زیادی در زمینه توسعه صنعت گردشگری از جمله گردشگری مذهبی و زیارتی دارد و استفاده از این قابلیت ها نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است که ضرورت دارد با تهیه طرحهای مطالعاتی، زمینه استفاده از پتانسیل های گردشگری در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تقریباً در همه شهرستان های استان، شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد، خاطرنشان ساخت: رکود حاکم بر صنایع باعث شده که این نواحی صنعتی حداکثر با 50 درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید دراستان ایلام به آخرین وضعیت پروژه راه آهن ایلام اشاره و تصریح کرد: پروژه راه آهن ایلام یک پروژه ملی است که به یک آرزوی تاریخی تبدیل شده و در سفرهای دولت گذشته به استان، مطالعه و اجرای راه آهن جزو مصوبات بوده و حتی در آخرین سفر نیز کلنگ زنی هم صورت گرفته، اما به علت عدم وجود نقدینگی اجرا نشده است.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه بودجه احداث راه آهن ایلام در دو سال گذشته در ردیف های اعتباری بودجه آمده است، تأکید کرد: به علت محدودیت اعتباری و در دست اقدام بودن خطوط راه آهن های دیگر از جمله راه آهن غرب، عملاً کار راه آهن ایلام شروع نشده است.

وی به وضعیت استان از نظر اشتغال و بیکاری اشاره کرد و گفت: استان ایلام از نظر شاخص بیکاری در سال 1392 در رتبه دوم کشوری قرار داشت که با توجه به کمک ها و تدابیر صورت گرفته در دو سال گذشته، استان در سال 1394 به رتبه هفتم کشوری رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به مزیت های نسبی استان ایلام، اظهار داشت: پتانسیل اصلی استان، نفت، گاز و پتروشیمی است که تا به حال به نحو مناسب از آنها استفاده نشده است و برنامه وزارت نفت در دولت تدبیر و امید این است که استان ایلام به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.