وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش دستمزد سال ۹۵ گفت: اجازه نمی دهیم دستمزد سال آینده کمتر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.

ربیعی: اجازه نمی دهیم دستمزد ۹۵ کمتر از نرخ تورم باشد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در حاشیه همایش «اجرای برجام فصلی نو در اقتصاد ایران» که در محل سالن اجلاس برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره نرخ دستمزد سال آینده افزود: رقم افزایش دستمزد در نشست های کارگری و کارفرمایی تعیین می شود.

** پیشنهاد به دولت برای ایجاد کمیته های کلینکی بنگاه ها
وی درباره ریزش نیروی کار در بنگاه ها نیز گفت: پارسال و همچنین هشت ماهه نخست امسال توانسته ایم از 230 هزار ریزش نیروی کار در بنگاه های اقتصادی جلوگیری کنیم.
وی توضیح داد: به همراه وزیر صنعت ایجاد کمیته های کلینیکی بنگاه ها را به دولت پیشنهاد دادیم تا بتوانند مشکلات بنگاه های دارای مشکل را بررسی کنند.
به گفته ربیعی، برخی از بنگاه ها بدهی به تامین اجتماعی، برخی بدهی به بانک ها و برخی با فشار مالیاتی مواجه هستند که باید از طریق این کلینیک ها راهکاری بیابیم تا از ریزش نیرو در آنها جلوگیری کرد.

** ایجاد اشتغال در کشور با تجمیع سرمایه های خرد
وزیرتعان در ادامه تاکید کرد که با تجمیع سرمایه های خرد می توان برای ایجاد اشتغال در کشور سرمایه گذاری کرد.
وی ادامه داد: باید سازوکارهایی ایجاد شود که بتوانیم با تضمین سرمایه مردم، سرمایه های اندک را تجمیع کنیم تا بتوانیم در ایجاد اشتغال در قالب تعاونی ها، شغل برای مردم ایجاد کنیم.
وی افزود: به جای اینکه پول در سوداگری هزینه شود می توان سرمایه های اندک را به سوی بورس و یا اقتصاد مولد هدایت کرد.
ربیعی درباره اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی نیز گفت: سرمایه های فعلی در کشور توان ایجاد اشتغال را ندارند و ضروری است از تجربه موفق ژاپن در استفاده از همکاری مردم استفاده شود.

** حضور 290 شرکت خارجی در ایران بعد از برجام
وی در ادامه به اجرای برجام نیز اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای برجام، 290 شرکت خارجی برای مذاکره آمدند و پنج میلیارد دلار نیز فاینانس پیشنهاد شد اما این میزان کافی نیست.
ربیعی با اشاره به صادرات گفت: در زمینه صادرات اقدامات خوبی در حال شکل گیری است؛ کشاورزی، صنایع دستی و صنایع سنتی از جمله بخش هایی است که می تواند در بخش صادرات افزایش یابند.همچنین در صورتی که برخی از مشکالات درباره تولیدات صنعتی رفع شود می توان این تولیدات را نیز صادر کرد.
وزیر تعاون با بیان اینکه سرمایه گذاری در منطقه امنی همچون ایران صورت می گیرد، یادآورشد: با توجه به اینکه کشورهای منطقه به دلیل درگیری و از نظر سیاسی در شرایط مطلوبی نیستند، می توانیم از این فرصت استفاده کرده و در جذب سرمایه گذاری اقدام کنیم.
ربیعی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بنگاه های کشور روابط بین المللی ندارند؛ اگر این اتصال ایجاد شود می توانیم در زمینه «برندسازی مشترک» برنامه ریزی کنیم.

** دومیلیون نفر یارانه بگیر بی هویت حذف می شوند
وزیر تعاون در ادامه با بیان اینکه یارانه دو میلیون نفری که هویت مشخصی ندارند، حذف خواهد شد، گفت: هم اکنون دو میلیون نفری که کارت ملی ندارند، یارانه می گیرند.
ربیعی با اعلام اینکه به دنبال شفافیت در جریان واریز یارانه ها هستیم، افزود: افراد ثروتمندی که تمکن مالی دارند نیز حذف خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.