سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از دریافت گاز پالایشگاه مربوط به فازهای ٢٠ و ٢١ از اواسط بهمن ماه خبر داد.

یک ردیف پالایشگاهی فاز ٢١ پارس جنوبی امسال وارد مدار می شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش وزارت نفت، «علیرضا عبادی» درباره آخرین وضع توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: یک ردیف پالایشگاهی فاز ٢١ امسال وارد مدار می شود.
عبادی اضافه کرد: اینک پالایشگاه خشکی برای دریافت گاز آماده است اما بخش دریا به دلیل تحریم و جلوگیری از ورود برخی کالاها مقداری عقب مانده بود که با اجرای برجام امیدواریم بزودی شاهد ورود این کالاها باشیم.
عبادی افزود: بخش دریا در این فازها سال آینده تکمیل می شود و چنانچه شرایط جوی مناسب باشد پالایشگاه را با گاز فازهای ٦ تا ٨ راه اندازی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون در حال آزمایش نشتی واحدهای شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ هستیم که به محض نهایی شدن این آزمایش، آماده دریافت گاز خواهیم بود.
سرپرست فازهای ٢٠ و ٢١ ابزار امیدواری کرد آزمایش نشتی واحدهای شیرین سازی اواسط بهمن ماه امسال به پایان برسد تا برای دریافت گاز آماده شود.
به گفته عبادی، اکنون پالایشگاه خشکی، سکوها و خط لوله فازهای ٢٠ و ٢١ به ترتیب از پیشرفت ٨٤ درصدی، ٨٣ درصدی و ٨٦ درصدی برخوردارند.
به گزارش ایرنا، هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده برای مصرف داخلی، بازیافت سالیانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالیانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی شده و تثبیت شده و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.