قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با مروری بر آمارهای گمرکی دولت یکی از علل اصلی بیکاری هر روزه کارگران و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور واردت بی رویه کالاها است.

واردات عامل اصلی بیکاری جوانان شده است/ افزایش قیمت ها از درآمد کارمندان و کارگران بیشتر شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به کاهش توان خرید اقشار کم درآمد، اظهار کرد: به دفعات نرخ تورم 15 درصدی از سوی مسئولان اعلام شده، اما اقشار متوسط و ضعیف جامعه اعم از کارگر، کارمند با وجود اجاره‌بهای مسکن و سایر هزینه‌های زندگی قطعا از مخارج مایحتاج خود بر نمی‌آیند.
وی افزود: اقشار ضعیف و متوسط جامعه هر روز توان خریدشان کاهش می‌یابد، زیرا هزینه‌ها با درآمدشان سنخیت ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت‌ها از درآمد کارگران و حقوق کارمندی بیشتر است و این امر سبب کاهش قدرت خرید و بروز مشکلاتی برای کسبه و فروشندگان در بازار شده است.
وی یادآور شد: برای مثال از سال گذشته تاکنون قیمت لبنیات 30 تا 50 درصد رشد داشته و برخی از اقشار ضعیف جامعه حتی توان خرید نان هم ندارند، زیرا نان سنگک که سال گذشته هر قرص 500 تومان بوده در حال حاضر از 800 تا یک‌هزار و 500 تومان شده است.
موسوی لارگانی اضافه کرد: همچنین افزایش قیمت مواد پروتئینی اعم از گوشت، مرغ، تخم‌مرغ سبب کاهش قدرت خرید مردم شده است.
وی با اشاره به واردات بی‌رویه کالاهای که توان تولید آن در داخل است، گفت: به رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از واردات، بارها شاهد ورود بی‌رویه اقلام به داخل کشور هستیم که این امر سبب تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: آمار دقیقی از تعداد کارخانه‌های تعطیل شده و کارگران بیکار وجود ندارد؛ اما با مروری بر آمارهای گمرکی دولت می‌توان یکی از علل اصلی بیکاری هر روزه کارگران و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فهمید.
وی با بیان اینکه کاهش درآمد، تولید و افزایش بیکاری سبب واردات بی‌رویه کالا می‌شود، افزود: واردات برای برخی افراد منفعت بسیاری دارد، عاملی برای تورم و کاهش قدرت خرید مردم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.