تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های نوین فرآوری و تولید نیاز حیاتی اقتصاد کشاورزی کشور است

آیین تجلیل از کشاورزان برتر شهرستان زرندیه

قدس آنلاین/ الهه موحد/ اراک: در این مراسم که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از کشاورزان و دامدارن نمونه در هربخش با اهدا جوایز ولوح سپاس قدردانی به عمل آمد. نماینده مردم ساوه وزرندیه در این آیین گفت: تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های نوین فرآوری و تولید نیاز حیاتی اقتصاد کشاورزی کشور است. شهلا میرگلو بیات اضافه کرد: سلامت و امنیت دو مقوله مورد توجه حکومت هاست که کشور ما نیز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه در بحث برقراری امنیت غذایی تلاش مضاعفی داشته است. وی افزود: در بحث تحول نظام سلامت که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، خوشبختانه دولت گام های موثری برداشته و امروز شهرستانهای ساوه وزرندیه در مقوله سلامت به موفقیت هایی دست یافته است.

وی اظهار کرد: با اجرای برجام که که در چند روز اخیر به نتیجه رسید، باید با وارد کردن فناوری نوین به کشور، در امر کشاورزی نیز به پیشرفت های بیشتری دست پیدا کرد. وی عنوان کرد: شهرستان زرندیه یکی از قطب های کشاورزی استان مرکزی است و با رفع تحریم ها، با برنامه ریزی مناسب و منسجم بر اساس اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و صادرات می توان کشورمان را از نظر محصولات کشاورزی غنی وبی نیاز کرد. رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: تولید در بخش کشاورزی یکی ازمهمترین رویکردهای دولت ها در تامین اقتصاد داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام اصغر دهقانی افزود: سیاست نظام در بخش کشاورزی تولید محصولات استراتژیک کشاورزی با رویکرد استقلال و خودکفایی است. وی ادامه داد: امروز توجه به امر تولید کشاورزی، به عنوان یکی از نقاط اتکای دولت در تامین نیازهای بازار داخلی و خارجی است. امام جمعه زرندیه نیز در سخنانی گفت: کشاورزان در بحث زکات اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که این حق الهی بوده ودر قرآن ۳۲ بار زکات واجب تکرار شده است حجت الاسلام محمد علی علم الهدی اضافه کرد: زمانی که کشاورزان زکات محصولات خود را پرداخت کنند، خداوند به مال و روزی آنان برکت می دهد وی از مسئولان خواست تا در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی و چالش های پیش روی این بخش در زرندیه اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه نیز گفت: برنامه ریزی در قالب افزایش تولید و بهره وری از محصولات آبی در شهرستان و برداشت محصول سالم و ارگانیک از اولویت های این بخش است احمد قره بیگلو ادامه داد: شهرستان زرندیه از ظرفیت های بالایی برخور دار است،به طوریکه این شهرستان بزرگترین تولید کننده محصول پسته ار گانیک کشور است وی بیان کرد: در شهرستان زرندیه ۱۳هزار هکتار زمین زیر کشت گندم دیمی بدون استفاده از سموم وجود دارد و این شهرستان را می توان به عنوان یک الگوی موفق در عدم استفاده از سموم در کشور معرفی کر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.