قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز در دیدار با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک در تبریز با بیان این‌که آغاز اجرای برجام، افق‌های روشنی در مراودات بین‌المللی منطقه ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد: منافع این دستاورد در خدمت هر دو طرف ایرانی و اروپایی خواهد بود.

توسعه ارتباطات ایران و چک، با تکیه بر ظرفیت‌های شهر تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در دیدار با آقای یان ملادک با بیان این مطلب اظهار داشت: تحریم‌های مختلف علیه ایران، اگرچه محدودیت‌هایی را متوجه کشور ما ساخت، اما به همان میزان، کشورهای مختلف را از مزیت‌های گسترده اقتصادی محروم کرد.

 وی با بیان این‌که سفر وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک را در نخستین روزهای آغاز برجام، به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: تبریز به عنوان یکی از کلان‌شهرهای قدرتمند ایران اسلامی، با برخورداری از قابلیت‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، می‌تواند از زمینه‌های ارزنده همکاری ایران و جمهوری‌چک باشد.
 شهردار تبریز با اشاره به این‌که استان آذربایجان‌شرقی با محوریت کلان‌شهر تبریز 10 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را هدایت می کند، خاطرنشان کرد: تبریز از دیرباز با حوزه‌های تمدنی قاره سبز ارتباط مستمر داشته و امروز نیز با اجرای برجام، می‌تواند با شتاب و سهولت بیشتری ارتباطات بین‌المللی خود را توسعه دهد.
 






وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های جمهوری چک در زمینه صنایع زیربنایی، نیرو، ماشین‌سازی و نیروگاهی، گفت: تک‌تک این توانمندی‌ها می‌تواند موضوع مهمی برای ارتباطات دوجانبه باشد.
 دکتر نجفی تصریح کرد: حوزه‌های متنوع شهری از قبیل خدمات، عمران و گردشگری، بهترین موضوعاتی است که می‌تواند بستر همکاری‌های تبریز با مدیریت شهری چک باشد.
 




وی با اشاره به این‌که امروز، تبریز به اذعان کارشناسان جهانی، از اهداف مهم گردشگری بین‌المللی است، تصریح کرد: به تجربه ثابت شده است که موثرترین راه توسعه روابط دوجانبه، تکیه بر قابلیت‌های شهروندی است، در این راستا، تسهیل در ارتباطات شهروندی، راه‌اندازی تورهای گردشگری، عقد قراردادهای خواهرخواندگی بین شهرها، توسعه مناسبات فرهنگی و میزبانی‌ متقابل برنامه‌های ورزشی، می‌تواند زمینه حضور شهروندان و گردشگران دو طرف را تسهیل ببخشد.
 آقای ملادک، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز در این دیدار، با قدردانی از میزبانی شهردار تبریز گفت: در یکی دو سال اخیر، نام تبریز به خوبی در سطح ملی و فراملی مطرح شده که این امر نشان‌دهنده بروز قابلیت‌های مهم در این شهر است.
 




وی با بیان این که ایران و جمهوری چک، به دوره مهمی در ارتباط با هم رسیده‌اند، اظهار داشت: می‌توانیم سطح مراودات خود را همچنان ادامه بدهیم، در این راستا، تبریز می تواند بخشی از تلاش‌های مشترک صنعتی و تجاری دو طرف را میزبانی و هدایت کند.
 ملادک تصریح کرد: برنامه‌های خدماتی و عمرانی این شهر، بستر خوبی برای طرح مباحث سرمایه‌گذاری است و می‌تواند به نفع دوطرفه بینجامد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.