معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه تمام را اولویت کار دولت خواند و گفت:با برداشته شدن تحریم ها، تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی را با جدیت پیگیری می کنیم.

معاون وزیر صنعت:دولت، جذب سرمایه گذاری خارجی را در پسا برجام با جدیت پیگیری می کند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سیدمحمد علی سید ابریشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آبادان در گفت و گو با ایرنا گفت:اقدامات دولت یازدهم در رفع تحریم ها، چشم انداز خوبی برای آینده اقتصاد صنعتی کشور فراهم کرد که یکی از آنها فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران راهبرد دولت در شرایط فعلی را تشویق سرمایه گذار خارجی و حمایت از تولید داخل در راستای رفع مشکل بیکاری کشور خواند و گفت:سرمایه گذاران خارجی می توانند فعالیت اقتصادی خود را در مناطق ویژه تجاری و اقتصادی آغاز کنند.
سیدابریشمی در ادامه سخنانش، مناطق آزاد و ویژه را اولویت نخست سرمایه گذاری خارجی خواند و افزود:آبادان و خرمشهر نیز جزو مناطق آزاد کشور هستند و به سرمایه گذار ایرانی ساکن در خارج نیز پیشنهاد می شود، برای شروع به کار در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:اولویت هایی که در این بخش وجود دارد با توجه به زمینه ها و زیرساخت ها نظیر نفت و پتروشیمی و صنایع مربوط، نویدبخش آینده بهتر برای کشور است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین با بیان مشکلات شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر، اضافه کرد:در این دو شهر مشکلی در خصوص دوگانگی مدیریت و اداره بین این سازمان و سازمان مناطق آزاد وجود داشت که با احکام صادر شده اخیر این مشکل مرتفع شد و شهرک هایی که در شهرهای آبادان و خرمشهر فعالیت می کنند در اختیار سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی و شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان قرار گرفت.
سیدابریشمی، تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی را ضروری دانست و گفت:لازمه کار این است که زیرساخت هایی که پیش از این از بین رفته بود، بازسازی شود تا امکان سرمایه گذاری برای واحدهای صنعتی فراهم شود.
وی گفت:امیدواریم پس از رفع تحریم ها امکان مالی فراهم شود، تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای نیمه تمام قرار گیرد تا سریعتر به بهره برداری برسند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه هیاتی متشکل از مسئولان استانی و شهرستانی از زیرساخت ها و توانمندی های شهرک صنعتی آبادان دیدن کرده و با صاحبان صنایه گفت و گو کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.