قدس/ مهناز خجسته نیا : معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد، جزئیات بودجه ۹۸ هزار و ۳۰۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون و ۹۷۸ هزار ریالی سال ۹۵ این کلانشهر را تشریح کرد.

 جزئیات بودجه ۹ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومانی شهرداری

شربتدار که در نخستین نشست رسانه ای خود با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: بودجه سال 95 شهرداری مشهد براساس 21 برنامه، 66 طرح و هزار و 400 پروژه عمرانی بسته شده است.
وی با تأکید بر نگاه واقع گرایانه در بودجه بندی سال 95 شهرداری مشهد اظهار داشت: گواه این ادعا رشد دو درصدی نسبت به بودجه سال 94 است.
وی ترکیب بودجه سال 95 شهرداری مشهد را 21 درصد جاری و 79 درصد عمرانی اعلام کرد و گفت: تنوع بخشی به ابزارهای منابع مالی، جذب منابع از طریق فروش اوراق مشارکت، اصلاح ساختار سازمانی، چابک سازی سازمانی، پرهیز از اسراف و هزینه‌های زاید، توجه به زیرساخت‌های شهری و بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز از ویژگی‌های این بودجه است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد افزود: توجه به سیما و منظر شهری،         حمل و نقل عمومی، واقعی کردن بودجه، رساندن به خودکفایی و کاهش وابستگی، مباحث مهندسی ارزش، احیای بافت‌های فرسوده شهری، اتمام طرح‌های نیمه تمام، استفاده از تولیدات داخلی و روش‌های نوین نیز از اولویت‌های بودجه سال 95 شهرداری مشهد است.
شربتدار، واگذاری دارایی‌های سرمایه ای و مالی، درآمدهای عمومی و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته را از منابع بودجه سال آینده شهرداری مشهد برشمرد و افزود: 33 درصد بودجه از محل درآمدهای عمومی، 35 درصد از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه ای، 27 درصد از محل واگذاری دارایی‌های مالی و پنج درصد نیز سهم سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته پیش بینی شده است.
وی درآمدهای عمومی شهرداری مشهد را نیز شامل عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و مؤسسات انتفاعی، درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک‌های دولتی، اعانات و هدایا دانست و افزود: سهم هر یک از این بخش‌ها به ترتیب 39، 3، 4، 3، 7 و 44 درصد پیش بینی شده است.
وی با انتقاد از سهم هفت درصدی کمک‌های دولت در بودجه سال 95 شهرداری مشهد اظهار داشت: این درحالی است که هر ساله یک سوم از جمعیت کشور به مشهد سفر می‌کنند.
به گفته وی، پروژه قطارشهری با هزار میلیارد تومان اعتبار بیشترین میزان را در بودجه سال آینده شهرداری مشهد به خود اختصاص داده که از این میزان 200 میلیارد تومان توسط دولت، 200 میلیارد تومان توسط شهرداری و 600 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت تأمین می‌شود.
وی سهم پیش بینی خدمات شهروندی در بودجه سال آینده شهرداری مشهد را نیز 76 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم بهای خدمات شهروندی، به لایحه دریافت بهای خدمات شهروندی ارتباطی ندارد و این سهم در سال‌های گذشته نیز از شهروندان دریافت می‌شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه عمده درآمدهای پیش‌بینی شده در سال 95 پایدار است، افزود: بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به مشهد محقق شده و بخش دیگر هنوز محقق نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.