رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه و علمای اسلامی باید برای نشر معارف اسلامی متناسب با فهم جوان امروز در دنیای غرب وارد یک اقدام عملی جدی شوند.

حوزه علمیه باید برای نشر معارف اسلامی در غرب بیشتر تلاش کند

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از مهر،حجت الاسلام احمد فرخ فال، پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش «سخنی با قلب‌های زنده» که به مناسبت اولین سال صدور نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و فضلا و مبلغان دین اسلام به عنوان برترین دین مسئولیت بزرگ تبیین اسلام را بدون پیرایه‌های لندنی و آمریکایی برعهده دارند و نمی‌توانند از این مسئولیت شانه خالی کنند.

وی ادامه داد: پیام نامه رهبری متوجه به دو گروه است یکی جوانان اروپا و آمریکای شمالی و دیگری مسئولان و فضلا و مبلغان دین و حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه هیچ نهادی نمی‌تواند به تنهایی این مسئولیت را انجام دهد، اظهار داشت: همه باید دسته به دست هم بدهیم و اقدامی جدی در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه و علمای اسلامی باید برای نشر معارف اسلامی متناسب با فهم جوان امروز در دنیای غرب وارد یک اقدام عملی جدی شوند.

ارسال ۷۰ مقاله به همایش

حجت الاسلام فرخ فال با بیان اینکه امروز ما میراث‌دار معارف اسلامی هستیم که در طول تاریخ اسلام به دست ما رسیده است، تأکید کرد: حوزه علمیه باید قدردان این فرصت باشد و آن را غنیمت بداند.

وی از دریافت ۷۰ اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: چندین مقاله شایسته تقدیر و چند مقاله نیز برگزیده شدند و امیدواریم در همایشی بین‌المللی که سال آینده برگزار می‌کنیم مقالات برجسته‌تری ارائه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.