جان کری در داووس، اعلام کرد به شرط تحقق کامل توافق مینسک، تحریم‌های ضد روسی لغو خواهد شد.

شرط جان کری برای لغو تحریم های ضد روسی

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از خبرگزاری «ریانووِستی»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، جان کری بعد از ظهر امروز 2 بهمن 1394 طی سخنانی در نشست داووس، ابراز امیدواری کرد که اگر روسیه به تعهدات خود مطابق توافقنامه مینسک عمل نماید، امریکا در آینده نزدیک تحریم‌های خود علیه روسیه را لغو خواهد نمود.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود گفت: «در ابتدای این هفته در همین شهر، به همراه مشاور رئیس جمهور آمریکا جو بایدن با رئیس جمهور اوکراین، پترو پروشنکو، در مورد کمک به تحقق کامل توافق مینسک دیدار کردم. من مطمئن هستم که تلاش‌های بی وقفه قانونی، از سوی هر دو طرف، می‌تواند زمینه تحقق کامل توافقنامه مینسک را در چند ماه پیش رو فراهم نماید. تحقق این توافقنامه، راه را برای برداشته شدن تحریم‌ها (علیه روسیه) هموار خواهد نمود.» 

توافق مینسک بر اجرای آتش بس در اوکراین و شروع اقدامات سیاسی تا برقراری آرامش کامل و تغییر قانون اساسی برای اعطای آزادی های بیشتر سیاسی به مناطق روس نشین شرق اوکراین تاکید دارد.

مقامات امریکایی پیش از این نیز وعده لغو تحریم‌های ضد روسی را تکرار کرده بودند، اما هیچ‌کدام از آن وعده ها محقق نشده است. برخی از کارشناسان معتقدند، شروع حملات هوایی روسیه علیه تروریست ها در سوریه، در واقع تغییر جبهه ی نبرد برای بدست آوردن ابتکار عمل در برابر غرب و برون رفت از باتلاق اوکراین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.