قدس آنلاین- یزد :- فرماندار بافق گفت :حفظ و احیای میراث های گرانبها وظیفه ای است که تنها با همت و همدلی مردم و مسئولان به دست خواهد آمد.

اجغه زني بافق ثبت ملي مي شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،سيد مهدي طلايي مقدم در نشست با مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري يزد با تأکید براینکه میراث فرهنگی شهرستان  سرمایه ای ارزشمند و گرانبها است اظهارداشت :صنعت گردشگری فرصتی برای رسیدن به توسعه پایدار در شهرستان مي باشد، امروزه همه صاحبنظران و کارشناسان معتقدند صنعت توریسم جزء سه صنعت اول جهان به شمار می رود و از اینرو نقش کلیدی در توسعه اقتصادی ،اجتماعی ،‌فرهنگی و ... هر کشور و منطقه ای دارد.

وي با اشاره به تدوين سند توسعه شهرستان براساس چهار محور اصلي افزود  : حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان یک هدف مهم و مبنای توسعه و پیشرفت شهرستان در سند چشم انداز شهرستان بافق در نظر گرفته شده است.

طلايي مقدم در ادامه با توجه به ظرفيت هاي ويژه شهرستان بافق در حوزه مذهبي و فرهنگي گفت : اجراي مراسم اجغه زني به عنوان يكي از مراسمهاي عزاداري ، داراي سابقه ديرينه و اختصاصي مي باشد كه مي تواند به عنوان يك اثر ملي ويژه شهرستان بافق ثبت شود.

فرمانداربافق با تاكيد بر بازديد ميراث از روستاهاي شهرستان و مشاهده آثار تاريخي و گردشگري ، خواستار بهسازي ، مرمت و ثبت آثار روستايي شد.

گفتني است در پايان در خصوص ثبت برخي از آثار تاريخي و گردشگري در روستاها ، معرفي بناهاي تاريخي و مذهبي شهرستان و جلب توجه مردم و مشاركت در ثبت منازل و بافت هاي تاريخي تبادل نظر و تصميم گيري شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.