قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل درآمد شهرداری تبریز، از تدوین بسته ویژه تشویقی برای ارایه تسهیلات ویژه پرداخت بدهی‌های شهروندی، در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

اجرای بسته ویژه تشویقی شهرداری تبریز، برای پرداخت بدهی‌های شهروندی / حذف دیرکردها و ارایه تخفیفات ویژه عوارض

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اکبر پورخردمند، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به منظور سهولت شهروندان در پرداخت بدهی در بخش‌های مختلف عوارض صنعتی، کارگاهی، خودرویی و  بدهی‌های عقب‌افتاده، مشوق‌هایی را تدوین کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات واحدهای صنعتی و کارگاهی گفت: در این بخش، عوارض پرونده‌های تخلف ساختمانی، به شرط تسویه‌حساب کامل نقدی، 35درصد کاهش خواهد داشت.

وی اضافه کرد:شهروندان واجد شرایط، در صورت عدم تمایل به استفاده از این بند تشویقی، می‌توانند با پرداخت 20 درصد از مجموع جرایم و عوارض پرونده تخلفات ساختمانی، از تخفیف 10 درصدی برای باقی‌مانده بدهی خود برخوردار شوند. در این صورت، آن‌چه که بعد از کسر بدهی 10 درصدی باقی می‌ماند به 12 قسط یک ماهه بدون کارمزد تقسیط خواهد شد.

مدیرکل درآمد شهرداری تبریز، همچنین به رویکرد بسته ویژه تشویقی در خصوص پروانه‌های ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص، در صورت تسویه حساب، میزان بدهی، با 30 درصد کاهش خواهد داشت. 

پورخردمند یادآور شد: بدهی مربوط به پرونده‌های تخلف ساختمانی در صورت تسویه‌حساب، صرفاً برای بخش عوارض، 23 درصد کاهش خواهد داشت.  

وی در خصوص مشوق‌های مرتبط به چک‌های صادره نیز گفت: برای آن دسته از چک‌هایی که تاریخ سررسید آن‌ها برابر برگه حسابداری، از اول سال 1396 به بعد باشد، در صورت تسویه حساب، 23 درصد کاهش، اعمال خواهد شد.

مدیرکل درآمد شهرداری تبریز اضافه کرد: همچنین در این بسته تشویقی، دیرکرد «چک‌های برگشتی» و «عوارض تاخیر در مراجعه»  در صورت تسویه‌حساب کامل، حذف شده‌است.

پورخردمند در خصوص عوارض خودرو گفت: در صورت تسویه حساب کل بدهی عوارض خودرو، از اخذ جریمه تاخیری آن، صرف‌نظر خواهد شد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمهیدات در نظر گرفته شده در بسته ویژه تشویقی، فرصت ارزشمندی است که می‌تواند روند پرداخت بدهی‌‌های شهروندان را در حوزه‌هایی که اشاره شد، تسهیل ببخشد.

پورخردمند اظهار امیدواری کرد، استفاده شهروندان واجد شرایط، از این فرصت ارزشمند، به افزایش مشارکت‌های شهروندی، حل مشکلات شهروندان و توسعه و آبادانی شهر منجر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.