براساس توافق تهران و آتن، یونان ۲۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری می کند.

یونان ۲۵ درصد نفت خود را از ایران خریداری می کند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، براساس توافق به عمل آمده بین «امیر حسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و«پانوس اسکورلتیس» وزیر محیط زیست و انرژی یونان با حضور نمایندگان شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی و شرکت «هلینیک پترولیوم» ( ال په) ازاین پس یونان 25 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری می کند.
براساس این توافق شرکت هلینک پترولیوم یونان در مدت چهارسال حدود مبلغ 650 میلیون یورو به ایران پرداخت خواهد کرد.
رسانه های یونانی دراین باره گزارش دادند: به علت تحریم های بین المللی علیه ایران، از سال 2012 میلادی طرف یونانی قادر به پرداخت بدهی های خود نبوده است.
معاون وزیر نفت ایران و وزیر انرژی و محیط زیست یونان همچنین درباره نحوه توسعه همکاری های دوکشور در زمینه انرژی پس از لغو تحریم های ایران و توسعه همه جانبه روابط دو کشور براساس دوستی دیرینه گفت و گو و مذاکره کردند.
زمانی نیا و اسکورلتیس افزون بر تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ها در حوزه نفت در خصوص نحوه توسعه همکاری ها در بخش گاز، انرژی تجدیدپذیر و دیگر زمینه ها بحث و بررسی کردند.
طرف ایرانی در این مذاکرات آمادگی خود را برای توسعه همکاری ها در تمام زمینه ها از جمله اقتصادی وسیاسی اعلام کرد.
وزیر انرژی و محیط زیست یونان نیز گفت: تهران و آتن که در آغاز حرکت دوباره توسعه همکاری های خود هستند و ظرفیت فراوانی برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور در تمام زمینه ها دارند، علاقه زیادی به تعمیق روابط دو ملت دوست دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.