استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به ما تکلیف می‌کند از بخش خصوصی حمایت کنیم، گفت: به دنبال رونق همه واحدهای تولیدی هستیم.

رونق تمام واحدهای تولیدی استان همدان در دستور کار است / باید از بخش خصوصی حمایت کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،محمدناصر نیکبخت شامگاه شنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک استان همدان با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه خوشحال‌کننده بود، اظهار کرد: با دیدن این توانمندی باعث امیدواری می‌شود و نشان می‎دهد که استان در حوزه صنایع کوچک و تبدیلی می‌توان رتبه بالایی را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از تولیدات استان منحصر به فرد هستند، افزود: با به ثمر نشستن برجام که خدمت شایسته به مردم به دلیل مقامت مردم، تلاش دولت و رهبری و هدایت مقام معظم رهبری به دست آمد، ما بتوانیم با توسعه صنایع استان در حوزه صادرات نیز موفق باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه اکثر تولیدات استان برای صادرات مناسب هستند، تصریح کرد: دولت به حوزه مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی توجه ویژه‌ای دارد تا بتوانند آن را توسعه دهند و در نمایشگاه صنایع کوچک نیز واحدهایی در این حوزه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی در استان بسیار بالاست، ادامه داد: باید کمک کرد تا بتوان در حوزه صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی شاهد توسعه بیشتری باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه این تولیدات باعث دلگرمی مردم شد، خاطرنشان کرد: با توجه به ثمر نشستن برجام می‌توانیم در حوزه توسعه صنایع استان توفیقات بیشتری را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای کمک به واحدهای تولیدی نداریم، گفت: تمام واحدهای تولیدی استان را احیا خواهیم کرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه عزم دولت بر این است که اقتصاد مقاومتی را به خوبی اجرایی کند، اظهار کرد: استان همدان در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشرو است و پس از انتخابات نیز گزارشی ارائه خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی استان آمادگی و نیاز به توسعه دارند، افزود: با توجه به سرانجام رسیدن برجام، کشور وارد یک عرصه بسیار ارزشمند بازرگانی، تجاری و تولیدی شده که در آن باخت وجود ندارد.

نیکبخت با بیان اینکه همه دنیا امروز برنامه‌های توسعه‌ای خود را با نگاه به ایران تنظیم می‌کنند، تصریح کرد: ما باید با دید باز از این فرصت‌ها استفاده کنیم چرا که ما نمی‌خواهیم به یک بازار وارداتی برای دنیا تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم تکنولوژی دنیا را استفاده کرده و در بازار صادراتی دنیا برای خود جایگاهی ایجاد کنیم، ادامه داد: هر شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران باید تکنولوژی و سرمایه خود را بیاورد و با یک شریک ایرانی همکاری کند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید از نفت فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در زمان مناسب خود مطرح کرد، امروز می‌بینیم که نفت ارزان شده و ما باید بر روی صادرات محصولات غیر نفتی متمرکز شویم.

وی بیان اینکه صادرات غیر نفتی، رشد و توسعه کشور کار دولت نیست و باید توسط بخش خصوصی انجام شود، گفت: در 90 غرفه موجود در نمایشگاه صنایع کوچک دولت به هیچ عنوان حضور ندارد و همه تولیدات به بخش خصوصی بازمی‌گردد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه همه واحدهای حاضر در نمایشگاه کارآفرینانی هستند که باید مورد حمایت دولت قرار گیرند، اظهار کرد: همه واحدها اعلام کردند که آمادگی توسعه و طرح تکمیلی دارند و همه غرفه‌ها اعلام کردند که دارای بازار هستند.

وی با تأکید بر اینکه دیگر نباید تنها به کشورهای همسایه بسنده کنیم، افزود: در حوزه صادرات به دلیل نبودن مانعی برای توسعه، باید به تمام دنیا نگاه کنیم و بر روی استفاده از تکنولوژی دنیا متمرکز شویم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تحریم‌ها باعث شده بود تبادلات اقتصادی با دنیا داشته باشیم، تصریح کرد: امروز با همت دولت و حمایت‌های رهبری و مقاومت ارزشمند مردم، همه دنیا مایلند که با ایران مراوده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرصت مناسبی برای فعالیت اقتصادی ایجاد شده است، ادامه داد: اینکه همه دنیا به دنبال جلب نظر ایران هستند، پیروزی ارزشمندی است که باید از این فرصت استفاده کرد زیرا امروز همه توجهات سازنده به ایران جلب شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه امکان ایران‌هراسی وجود ندارد، گفت: امروز باید اقداماتی انجام داد که نیازی به صادرات نفت نداشته باشیم که این کار تنها از عهده بخش خصوصی برمی‌آید.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی تنها از دولت انتظار دارد که بستر مناسب را برایش فراهم کند، اظهار کرد: امروز باید از بخش خصوصی نهایت حمایت را به عمل آورد به طوری که دولت نباید هیچ کار اقتصادی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به ما تکلیف می‌کند که از بخش خصوصی حمایت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم صادرات غیر نفتی به حدی توسعه یابد که چاه‌های نفت را مسدود کرده و برای آیندگان ذخیره کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.