رئیس سابق جهاد دانشگاهی با بیان اینکه وابستگی دولت به برجام باعث رکود بی‌سابقه درکشور شده است گفت: خوب است دولت به جای گفتار درمانی مشکلات اقتصادی را با اجرای اقتصاد مقاومتی حل کند.

دولت به جای گفتار درمانی، مشکلات اقتصادی را در عمل رفع کند/ وابستگی به برجام کشور را در رکود نگه داشته است

به گزارش قدس آنلاین،محمدحسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که دولت بعد از برقراری برجام به دنبال آن بود و مقام معظم رهبری هم در 9 بند به دولت و مسئولین امر داشتند، زمینه‌سازی برای رفع مشکلات اقتصادی بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در نامه اخیرشان به رئیس جمهور هم تأکید داشتند چیزی که می‌تواند زمینه‌ساز اصلی برای رفع مشکلات اقتصادی باشد، پایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی است.

عضو بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس ضمن انتقاد از اینکه دولت تمام مسائل اقتصادی را به حل برجام وابسته کرده بود، اظهار داشت: دولت باید کار اساسی که رهبری به آن امر کرده‌اند که همان اقتصاد مقاومتی است را در دستور کار قرار دهد.

یادگاری با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: مسئولان ادعا کرده‌اند که برجام باید اجرا شود تا بسیاری از مشکلات اقتصادی ما حل شود اما امروز مشاهده می‌کنیم که مسئولان عنوان می‌کنند که برجام می‌تواند تنها 30 درصد از مشکلات اقتصادی را رفع کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه حل مشکلات اقتصادی وابسته به برجام نیست، گفت: حل مشکلات اقتصادی ما بستگی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دارد. اقتصاد مقاومتی هم زمانی اجرا می‌شود که مبارزه با فساد اقتصادی، داشتن خودباوری و حرکت بسوی بانکداری اسلامی بجای بنگاه‌داری شکل گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی هنوز برای ورود به اقتصاد مقاومتی به خودباوری نرسیده‌اند و عدم خودباوری دولت باعث شده خود را به برجام وابسته کند.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی تصریح کرد: همین وابستگی دولت به برجام باعث شده دولت نتواند بزرگترین مشکل اقتصادی کشور که رکود است برطرف کند، در عین اینکه رئیس جمهور در سال 93 اعلام کرده بود از رکود عبور کرده‌ایم.

یادگاری در پایان با بیان اینکه وابستگی دولت به برجام باعث شده کشور در رکود بی‌سابه قرار بگیرد، اظهار داشت: دولت به جای اینکه بخواهد با گفتار درمانی مشکلات اقتصادی را حل کند، باید اقتصادی مقاومتی را در عمل اجرا کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.